Fortes fortuna adiuvat ali nismo vsi za v Butale

ga. Miša Molk je povedala svoje. Tudi sam sem po večini svoje mnenje jasno izrazil na marsikateri strani, vendar nekaj me še vedno moti.

Najbolj me moti ta slovenska kvazi spravnost, ki smo ji priča skoraj povsod okoli nas iz dneva v dan. Ne govorim o diplomaciji, ne govorim o nekih ˝masterplanih˝, ki zahtevajo ˝low profile˝ reakcije, govorim o pravem obrazu slovenske majhnosti.

No prijatelji, to je ta. Za krinko neke miroljubnosti, češ, naj vsak počne kar mu je volja, ˝live and let live˝, se skriva zgolj eno dejstvo in to je -  nemoč.

Ne jokajte jutri zopet zaradi nizkih prejemkov in ne zavidajte tajkunom, ker oni niso krivi, da se večina odreka svoji pravici, svoji moči. Kdor prelaga odgovornost in izbiro v druge roke, ta bo ostal praznih. Rok namreč.

Nihče noče prevzeti odgovrnosti za svoja dejanja, ker je lažje kriviti ˝BOGa˝, državo, soseda, usodo, vreme, rože, tepih, vse je krivo, le mi sami ne. Ampak ni tako. Se opravičujem, slišali in brali ste velikokrat, ampak žal ni tako.

In ne govorite mi prosim stavkov, kot mi ga je zapisal Spooky Mulder (kdorkoli to je, ki se skriva za dokaj vprašljivim likom):

Ne, moje mnenje je, da plačaj, če ti je všeč, kar vidiš, če ti ni všeč, pa pusti drugim, da gledajo in plačajo, ne pa da se skuša drugim soliti pamet, kaj je kultura in kaj ne.

Ne, ne bom tega kupil, zato mi tega ne govorite. Jaz odgovarjam za svoje življenje, za svoja dejanja in svoje besede. Zato JAZ zahtevam, da se mi pove, zakaj tako in ne drugače. In JAZ tudi zahtevam pravico do lastnega mnenja in glasnega izražanja le tega. Ker mi ne bo sodil nihče kot jaz sam in očitam si lahko, samo če tega ne storim, če ostanem ovca kot tisti, ki danes zamahuje z roko, jutri pa bo kazal s prstom.

Ne, JAZ ne bom kazal s prstom, jaz bom danes povedal, jutri pa bom rekel – sem ti rekel?

Kakšen napuh vlada v naključnem prebivalcu te dežele, da si upa z roko zamahovati ob vsem kar se dogaja okoli njega, hkrati pa misliti, da bo vse kot si želi sam ali da se bo izteklo kot mora. To je zgolj napuh in čisto nič drugega, kajti za življenje je potrebno delati in ga je potrebno živeti. In če ga ne živimo in ustvarjamo mi sami, potem ne moremo pričakovati, da ga bodo drugi za nas, saj tudi oni verjetno mislijo, pa saj je tako kot mora biti…

Slovenci hlapčevski narod? Ma nehajte no, kvečjemu najbolj samozaverovan in napuha poln narod, katermu sanje ˝nosijo od zgoraj˝.

Fortes fortuna adiuvat

Ps.: Pa brez zamere, upam, da se nihče ne najde v tem pisanju.

  • Share/Bookmark

17 odgovorov na “Fortes fortuna adiuvat ali nismo vsi za v Butale”

  1. 1 spookymulder spookymulder
    02:12 - 30.07.2008

    Res je, niso vsi za v Butale … nekateri so tudi Tepanjčani! :-)

    Zanimivo se mi zdi, kako ravno tisti, ki izkazujejo (in zahtevajo!?!) največ intelekta, največ odločnosti, največ svobode, največ kulture, največ individualizma … na koncu vendarle ne premorejo toliko modrosti, da bi vedeli, za katere ideje in prepričanja se je vredno boriti, krvaveti in umirati, kaj pa je zgolj nelogični in brezplodno zaletavanje v steno, iracionalno sledenje nasprotovanju vsemu drugačnemu in želji po uveljavitvi lastne (očitno superiorne) volje, brez obzira na potrebe drugih.

    Če si v puščavi, verjetno ne boš dvignil vsak kamen, ki ti leži na poti, da bi ga zalučal vstran, temveč boš štedil z močmi, da bi prišel do veliko bolj pomembnega cilja. Če človek včasih raje molči, še ne pomeni, da je hlapec, temveč morda zgolj premišljuje o čem bolj pomembnem in ne vidi smisla, da bi se ukvarjal z drugimi malenkostmi.

    Bi bilo res bolje, če bi vsak ZAHTEVAL samo svoj JAZ? Da ne bi nikoli pomislili, če morda okrog nas obstaja še kdo, ki morda ne deli mojih misli, pa zato ni prav nič manj pomemben? Je mar res bolje, da se prepiramo v nedogled, zato ker mora ta JAZ imeti prav in ker ta JAZ mora biti slišan, pa če potem takoj umrem?

    Tudi prav, naj ima usoda rada pogumne, toda pametni so tisti, ki na koncu živijo srečno življenje, ne pa tisti, ki se z glavo zaletavajo v vsak zid, ki jim prekriža pot.

    P.S.: V tvojem zapisu se sicer nisem prepoznal, si me pa omenil in sem se zato tudi oglasil. Ni pa prav nobene zamere, prav tako pa ti tudi zagotavljam, da se ne skrivam (za osebni stik imam na svojem blogu objavljen email naslov), prav tako, kot se verjetno tudi “Človek” ne skriva, pa vseeno na njegovem blogu ne vidim njegovega imena in priimka.

  2. 2 Človek Človek
    02:53 - 30.07.2008

    Spooky, verjetno nisi bral vseh debat, ki smo jih imeli že okoli te teme, kar je seveda logično. Če bi, bi vedel, da se borimo za pravo stvar. In ta je kot prvo raznovrstnost. Možnost izbire. Tukaj ti lahko samo na kratko omenim, da ta glasbena zvrst služi enormne količine denarja na račun publikacije ki jo dobiva predvsem na nacionalki in seveda zadnji čas tudi na komercialnih TVjih, kjer se pač obrnejo za denarjem… In nekateri živimo z glasbo, za glasbo. In ne kot nekateri, samo za eno zvrst, temveč za kvaliteto. Za napredek. Za kreacijo, če tako želiš. In nas boli, ko moramo gledati ljudi, ki igrajo v filharmoniji pa se vozijo s kolesom, po drugi strani pa… No saj vemo kako to gre…

    Tvoj pogled je verjetno primeren tebi, tvojemu telesu in tvojemu duhu. Pač klofuta za klofuto, ti se ne boš ustavljal. Upam, da je tvoj cilj tega vreden. Moj cilj je verjetno ekvivalnten tvojemu, vendar bom gledal še na pot. In moja pot je moje okolje, ljudje okoli mene. In ker imam ljudi rad, se rad za njih tudi borim. In če vem, da glasba vpliva na ljudi, na njihov mentalni razvoj, potem ne morem mirovati. Koliko je moje mnenje ali znanje vredno niti ni pomembno, pomembno je to, da se najine vrednote delijo na točki, kjer bi ti še vedno razmišljal, nekateri pa imamo tega počasi že dovolj.

    Ampak poglej, kako zanimiva je tvoja ˝zen˝ teorija. Ti govoriš o ˝razmišljanju˝ in neaktivnosti, med drugim pa si napisal celo DVA posta na eno temo, s tem, da si eno celo zavil v kvalitetno obliko… Se ti ne zdi to malce licemersko? V vsakem primeru nisi zgolj razmišljal, temveč si zavzel stališče, ki ga še vedno zagovarjaš. Ampak poglej, moj namen ni to, da bi se ukvarjal s teboj, vidiš, tu se najina akcija in reakcija razlikujeta. Moj namen je opozarjati ljudi, da stvari ne stoje tako kot morajo, na svoj način. Pa tudi če je potrebno z glavo skozi zid. Kdo pa pravi, da ne bom ravno zaradi tega umrl srečen? Verjetno ravno toliko kot tisti, ki bo tam samo sedel in čakal na ˝pravo priložnost˝, ki je verjetno že mimo…

    Ampak tako gre to. Nekateri se bomo v življenju borili in razdajali ali zaletavali, kakor ti je ljubše in JAZ je edino kar lahko sodeluje z drugimi. In nihče ni govoril o zahtevah – samo svojega JAZa – ampak o tistem, kar JAz je.

    In mislim, da obračanje besed ni več potrebno, ker se lahko vleče v nedogled, ampak kje je tu smisel? Pa še zate bi to pomenilo zgolj dvigovanje kamenčkov, mar ne ;)

    Ps.: V mojih kontaktih vidiš ime in elektronski naslov, s katerim pa zelo hitro prideš do vseh podatkov in ni gmailov, ali podobnih skrvnih odlagališč…

  3. 3 spookymulder spookymulder
    03:06 - 30.07.2008

    Da se ne bom izneveril svoji filozofiji (še bolj, kot sem se že), bom o vsem tem temeljito razmislil, se mi pa vse bolj dozdeva, da najini filozofiji nista tako daleč, kot se morda zdi na prvi pogled. :-)

    Aja, se opravičujem za napako, da prej nisem dovolj natančno raziskal bloga, da bi našel ime in email.

  4. 4 Človek Človek
    10:59 - 30.07.2008

    Spooky, še zdaleč nista daleč, saj veš, problem je v pisani besedi, kjer ni mimike in možnosti direktnega podvprašanja. Pridi na piknik, pa jih bomo še par rekli, ane ;)

  5. 5 Mavricna Mavricna
    11:29 - 30.07.2008

    Trese se gora, rodila se bo …miš? Najmanj šest se jih je lotilo vse bolj široke in poglobljene teme zaradi nekaj stavkov Miše Molk. Ne bi rekla, da je čas kumaric kriv, da se obdeluje ena in ista tema, bolj je “krivo” to, da je Mišin komentar povod, vzroki so pa drugje.

    Dajmo bit za kvaliteto, ne za kvantiteto. In naj se ta kvaliteta izraža v kateremkoli delu že, v petju, igranju na instrument, vodenju oddaje, pometanju cest, sprejemanju telefonskih klicev, likanju, gradnji, .. in naj bo plačana, kot je prav.

    Ne pa da se morajo akademski glasbeniki, ki niso prišli v filharmonijo, ker so vsa mesta že zasedena in vsi parkirni prostori za kolesa oddani, znajti pri obiranju jabolk (to ne traja 12 mesecev), nato pa oditi v Švico na arbeit. Če imajo srečo postanejo del terasnega benda, ki preigrava šlagerje, če sreče nimajo, pa prosijo za delo, kakršnokoli, ker delo osvobaja. Ker plača račune doma družini. Ker so taki posamezniki JAZ, ki je odgovoren najprej sebi in nato družini.

    Pa prav je, da se zdaj trese gora, vprašanje je le, če se trese na prav način in kaj se bo iz tega rodilo. Nekaj se mora. Vsaj širša ponudba tam, kjer bi morali zastopati in zadovoljiti interese vseh, ne samo nekaterih.

    Gremo na piknik, se družit in ugotavljat, da smo si pravzaprav podobni.

  6. 6 Človek Človek
    11:42 - 30.07.2008

    Mavrična kaj se bo rodilo? Ne vem, nimam pojma a ko nekdo, ki je javna oseba in ima nek vpliv, potem je čas, da se stopi na pravo stran in se ga podpre, drugače bo šlo vse skupaj samo v pozabo in v njeno sramoto. To o glasbenikih je resnica in le koliko jih je, na žalost pa vsi gledamo stran. Pa ni dovolj tega gledanja v stran? Ja komaj čakam piknik.

  7. 7 Urša
    18:11 - 30.07.2008

    Ma, dost je gledanja stran. Kaj bomo naredili, ker če se vsak zase nekaj gremo, ne bo nič narejenega. Podpira se tako, da se še kaj naredi, ne samo govori, sem rekla že pri Simoni.

  8. 8 anka
    01:29 - 5.08.2008

    Hja, ista pesem na vseh ustvarjalnih področjih. :-( Včasih se tudi jaz vprašam, ali naj pokažem joške ( zdaj ko sem še mlada ) ali ne? :???:

  9. 9 Človek Človek
    10:25 - 5.08.2008

    Anka jest mislim da zdej, ko si mlada :mrgreen: Pol zna bit slabši učinek :lol:

  10. 10 anka
    10:54 - 5.08.2008

    Problem je v tem, vsaj pri meni, da se podpira le tisto, kar se prodaja. Komerciala. :-( Zato se moje ustvarjanje giblje med poflom, ki ga komajda prenesem in umetnostjo, saj je potrebno služiti denar.

    V svojo umetnost sama vlagam denar in ponavadi je tako, da ga veliko zapravim, zaslužim pa skoraj nič v primerjavi s stroškom. V bistvu sem sploh lahko vesela, da z umetnostjo sploh kaj zaslužim. Problem je v tem, da bi lahko naredila veliko več, večji projekt (zamisli je ogromno) vendar bi pri tem potrebovala podporo mogoče ravno tistih, ki sedaj podpirajo komercialo. :mrgreen: To je nek začaran krog. Zato se sprašujem, ali naj pokažem joške? Joške so ravno prav komercialne in hkrati tudi umetnost, če je pravilno predstavljeno. Neka srednja pot :lol:

  11. 11 Človek Človek
    10:56 - 5.08.2008

    Hmm, ja Anka, tako kot je povsod in v vsem okoli nas… Takle mamo… Mogoče je pa srednja pot ena joška? :lol:

  12. 12 anka
    11:20 - 5.08.2008

    Ne, prava pot sta obe, samo potrebno je izpeljati na pravilen način ;) Hja, ravno zaradi tega posta, pogovora, sem dobila spet idejo za razstavo :mrgreen: Mislim, da bi bil tudi čas več kot primeren. A kaj, spet rabim ljudi, ki bi me podprli finančno, medijsko, primeren prostor in kader. :mrgreen: Pri nas vse to dobiti na kup, hja to je še ena vrsta umetnosti. :D

  13. 13 anka
    11:22 - 5.08.2008

    Seveda pa je zelo pomemben faktor tudi čas, ki ga nimam, ravno zaradi preklete komerciale. Jest je treba, kaj naj. :-(

  14. 14 tomx
    13:23 - 5.08.2008

    Veš Človek v čem je keč umetnosti v Sloveniji? 1. V tej državi je premalo ljudi, ki bi spoštovali DOBRE umetnike in PRAVO umetnost. 2. Nepotizem in veze in poznanstva: Če si nadarjen npr. za glasbo oz. nek inštrument boš uspel le če imaš dovolj premožne starše in sorodnike. Talent sploh ni pomemben…važn je TRR sorodnikov in seveda prijatelji

    Zato: Mladi nadarjeni umetniki bežite iz Slovenije…žal.

    LP!

  15. 15 anka
    13:40 - 5.08.2008

    Tomx, z vsem se popolnoma strinjam. Tisti, ki ima denar, kupi kič. Vendar zakaj bi bežali? Zakaj nebi raje ustanovili proti- butalsko kulturno gibanje? Čas je za kulturno revolucijo :mrgreen: ps: Broti Butalcem drugače nimam čisto nič.

  16. 16 tomx
    16:55 - 5.08.2008

    anka: težka bo…

    lp

  17. 17 anka
    17:15 - 5.08.2008

    Če se združimo umetniki, kulturniki … (slikarji, pisatelji, kolumnisti, glasbeniki, pesniki, fotografi, plesalci, gledališčniki,…)? Si ustvarimo svoj, nov prostor, tudi medijski … Bilo bi nekakšno kulturno združenje … Hmm … že za marsikaj je bilo rečeno, da ni mogoče, pa je bilo ;) Ne mislim, da bo lahka :lol: vendar bi bilo izvedljivo. Če ne jutri, pa pojutrišnjem, če ne takrat, pa čez leto, dve … lp

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !