Je Juno (film) resnično nedolžna zadeva?

Veliko se govori o filmih, ki so bili nominirani in zmagali na Oskarjih. Prireditve niti nisem gledal, zmagovalce sem ˝ošvrknil˝, filme sem pa večinoma gledal. No in ker veliko berem tudi o filmu Juno, naj na kratko povem še svojo verzijo.

O igri sami ne bi govoril, saj nisem ne kompetenten ne zainteresiran, ampak se bom obregnil v ˝sporočilo˝.

Juno je tipični ameriški proizvod – propaganda, ki nosi sporočilo – ni problem, če si najstnica in noseča, daj svojega otroka tistim, ki ga bodo lahko preživeli in ne morejo imeti svojih. Ti pa boš seveda seveda lahko dokončala šolo, postala to, kar sistem potrebuje, zraven pa boš ostala srečna in vse bo kot v pravljici…

Pa je v življenju res tako? Zakaj niso pokazali, da se je Juno čez nekaj let tepla po glavi in zahtevala otroka nazaj, kot je to v večini primerih? Koliko primerov partnerstev poznamo, ki so po taki izkušnji zopet ˝idiličen˝ par? Koliko bo srečen otrok, ki nekoč izve, da je bil ˝zavržen˝ predvsem zaradi ˝statusne˝ simbolike?

Jap, trenutno se nahajamo na točki, kjer nas učijo, da niso samo ˝obrabljeni predmeti˝ (avto, telefon, računalnik), tisto, kar lahko enostavno oddamo ali ˝zavržemo˝, temveč smo tudi ljudje zgolj ˝sredstvo˝, ki ga lahko mirne volje zavržeš, ko se ti zdi njegova pojava ˝odveč˝.

Scio me nihil scire.

  • Share/Bookmark

20 odgovorov na “Je Juno (film) resnično nedolžna zadeva?”

  1. 1 Tadej Tadej
    12:33 - 7.03.2008

    sam, tega v filmu nisem zaznal … dejansko je grajena zgodba na tem, da otrok še ne potrebuje otroka, ga odda in živi svoj lajf naprej. po moje je zgodba bolj usmerjena v ciničen pogled nosečnice … nikakor pa da bi se poglabljala v prihodnost. saj je to menda skupno večini ljudi, živi za trenutni trenutek …

  2. 2 katj4 katj4
    13:35 - 7.03.2008

    ‘Juno’ je res BZ film. Tud sama vidim podobn point filma kot ti. Mah, kaj pa to, če si star 16 let, imaš otroka in ga kar tako na lepe oči oddaš… mala mal’ca.

  3. 3 cherry
    15:19 - 7.03.2008

    gee, thanx for the spoiler code :P

  4. 4 pokahontas
    19:41 - 7.03.2008

    jp, ti res nimaš pojma :mrgreen:

  5. 5 pika pika
    20:48 - 7.03.2008

    Film gor ali dol, ne bom se spuščala v njegovo sporočilnost (ki, mimogrede, najbrž ni enoplastna), bom pa zato odločno nasprotovala trditvi v zadnjem odstavku. Vsaka mama, ki je sposobna oddati svojega otroka v “boljše” roke, če preceni, da situaciji ni kos, je veliko bolj zrela in vredna spoštovanja, kot tista, ki ima otroka zaradi npr. tega, ker jih imajo vsi ostali.

  6. 6 Človek Človek
    21:26 - 7.03.2008

    Tadej pa saj ni nujno, da bi videl, saj ni narejeno tako da se opazi, razen če gledaš ;) To kar praviš ti, da je zgodba, je zgolj karakterna vloga, ki jo zasede igralec…

    Katj4, ja poleg tega vsega, je tudi nepotreben film, čeprav deklič dobro odigra…

    Cherry, pa saj ni rečeno da je to res, lahko pa gledaš pod to lučjo seveda ;)

    Poka, pa me poduči :mrgreen:

    Pika, preden zapadeva v debato, si gledala film?

  7. 7 pokahontas
    21:48 - 7.03.2008

    uff, samo potem naju čaka veliko dela, glede na to, da praviš, da veš da nič ne veš ;)

  8. 8 Človek Človek
    21:52 - 7.03.2008

    Hehe, še predstavljaš si ne koliko ;)

  9. 9 pika pika
    22:02 - 7.03.2008

    Človek, :-) , sem.

  10. 10 andraz182 andraz182
    11:24 - 9.03.2008

    Film je film … Ne moreš ga tako resno jemat ;) Gre pač za neko izmišljeno zgodbo …

  11. 11 Človek Človek
    12:55 - 11.03.2008

    ˝Vsaka mama, ki je sposobna oddati svojega otroka v “boljše” roke, če preceni, da situaciji ni kos, je veliko bolj zrela in vredna spoštovanja, kot tista, ki ima otroka zaradi npr. tega, ker jih imajo vsi ostali.˝ Pika s to izjavo se seveda strinjam, zato sem te vprašal če si gledala film… Ker tam notri žal ni bilo tako prikazano, saj niti niso razmišljali o alternativi (oče in mati-mačeha, sta mlada, lahko bi priskočila na pomoč), temveč je odločitev padla čisto ˝trendovsko˝, v sekundi po liniji najmanjšega odpora. Da je temu tako, je prikaz še lepši, saj ˝nova starša˝ najde kar v salomoncu in to zato ker ji je bila všeč slika (uf zelo zrelo, zelo), ne glede na to, da je ženska – bodoča mati tipični deloholik, ki ne zaznava niti tega, da njen partner ne želi otrok, kaj otrok, niti nje več… Hiša v kateri živi nova mati je last mškega, s katerim prekineta, se pravi je celo brez stanovanja, z novim otrokom v rokah… Ampak nič zato pravi film, ki se s tem niti ne ubada, film zaključi v tipično ameriškem sugestivnem smislu – vse se dobro izteče za Juno, saj se pred šolo poljublja z očetom otroka, kot da sta se na novo spoznala…

  12. 12 Človek Človek
    12:59 - 11.03.2008

    Andraž misliš da je res temu tako? Samo na kratko, film je najboljše propagandno sredstvo, ki ustvarja ˝primere˝, po katerih si mladi ustvarjajo ˝ideale˝ in se z njimi istovetijo. Če si pogledaš malce okoli, boš zelo hitro videl, kako ˝popularna˝ je Juno in kako jo mladi in mediji čislajo, kot novodobno ˝upornico˝…

    Ampak ja, mogoče je moj moralni svet preveč utopičen in bi moral razmišljati drugače, bolj sistemu prmerno, ter iskati otroke po srednjih šolah in jim ponujati denar, da naj rojevajo, sam bi pa potem te otroke prodajal tistim, ki jih pač ne morejo imeti. Volk sit koza cela in vsi se imamo lepo… ;)

  13. 13 pika pika
    14:19 - 11.03.2008

    Ok, lahko bi filmu očitali površnost, podpišem. Razmišljam pa naprej, če kakšna komedija sploh lahko temeljito obdela različne vidike poblema, ne da bi izgubila to etiketo. E, vidiš, tukaj mi pa manjka, hmmmm, filmski kritik ;-) ? Dober, da ne bo pomote :D !

  14. 14 pika pika
    14:21 - 11.03.2008

    Problema, problema, problema-se po(s)pravljam :D .

  15. 15 Človek Človek
    14:35 - 11.03.2008

    Hehe, Pika, seveda lahko, ravno v tem je point. Če vzameva isti scenarij in želiva doseči to kar si želiš ti, potem to prikažeš cinično in ironično, skozi parodijo in ne skozi žanr ˝družinske komedije˝, ki ima vpliv na ˝zavest˝. Stvar se mi zdi sama po sebi sporna zaradi samega MPAA, ki ˝ocenjuje˝ primernost vsakega filma in ˝njegov potencialni˝ vpliv na skupnost, v tem primeru pa je vse OK? No tu vidim ˝prodajo˝ ideje na sugestiven način… ;)

  16. 16 simonarebolj simonarebolj
    14:50 - 11.03.2008

    Se popolnoma strinjam s Človekom. Vsak scenarist v paktu z režiserjem, v kolikor ne gre kar za istega avtorja, zastopa neko vrsto sporočilnosti, kakor koli obrneš. In film je definitivno v tem oziru najbolj vpliven medij, bolj kot literatura sama. V tem primeru verjetno ni nobeno čudo, kakšen tip človeka je avtor tega scenarija. Nekdanja striptizeta in delavka na vroči liniji, še ena zgodba o uspehu iz družbene marginalije, ki si tako predstavlja moralo. Ampak to sploh ni najhuje. Vsak ima pravico, da se preko umetnosti predstavi pač … veliko huje je, če za svoj izdelek dobi potrdilo. Mogoče Oskarja?

    Sama rdeča nit se pa itak suka v trendu povečevanja rodnosti. Za trendovske vplive na pojem odločitve Za otroka, kakor koli že obrneš, pri čemer je sama kvaliteta življenja potisnjena na rob pomembnosti. To se že nekaj časa intenzivno dogaja tudi pri nas. In to celo zelo uspešno. Osebno sem seveda Proti in mnenja, da če narod ne uspe poskrbet za osnovno dostojanstveno preživetje svojih ljudi, naj raje izumre, ker ga res ne potrebujemo.

  17. 17 Človek Človek
    15:04 - 11.03.2008

    Simona točno to. Če se ˝sistem˝ ne bi strinjal s to ˝ideologijo˝, potem ne bi tega filma rinili čisto povsod in ja celo nominirali na oskarjih, se pravi oglaševali, oglaševali in še enkrat oglaševali. In večkrat stvar seveda vidimo, bolj nam je ideja sprejemljiva. Ampak saj vemo, ameriške japi družine so vedno manj plodne (stres ubija tudi spolno slo), po drugi strani pa ˝nakup˝ otroka pomeni skrajšan porodniški na čisto ničlo, medtem ko naj se mladi v šoli po domače fukajo ko zajci, ne glede na posledice, bo že poskrbljeno za njih… Ampak ja, ljudje ne želijo vedeti, kaj se dejansko dogaja okoli njih, saj je vse dobro in je samo film…

  18. 18 simonarebolj simonarebolj
    19:00 - 11.03.2008

    Najhuje je to, ker je Juno dejansko dobil Oskarja ravno za Scenarij, ki ga je spackala striptizeta Diablo (pomenljivo?) Cody. In da ravno ta film reklamirajo kot nov hit glavnega lika v smislu upornika brez razloga … skratka, ženska verzije sodobnega James Deana (my ass!). Nova herojka … Tiskajo se že majčke za najstnike z raznimi verbalnimi parolami v znak podpore. Seveda se dogajajo tudi pritožbe s strani socialnega aparata in manj stupidnih, da taka verzija novodobne heroine pač ni ravno za skakat od veselja. Najbolj master kretenoidna pa je bila izjava same Diablo, da v svoji junakinji vidi samozavestno upornico, ki se ne podreja moškim???!!!!! Kje neki se kaže ta upor, je jasno lahko samo njeni fukaroški pameti verjetno.

  19. 19 Človek Človek
    19:16 - 11.03.2008

    Uh uh, Simona pa še re je dobila nagrado, sicer nisem vedel, a se scenarij sedaj deli na dva dela, a vseeno.. wtf? Ja tudi glede upornice sem nekje zasledil in mi je bilo tudi jasno, zakaj je potrebovala ta li… konec koncev se je ravno dvignila od tam, kamor Saška Lendero ne gre…

    Ampak ali je lahko kaj še bolj ciničnega, kot to, da prostitutka postavlja moralne kriterje in cel svet jo zaradi tega čisla?

  20. 20 simonarebolj simonarebolj
    21:42 - 11.03.2008

    @Človek: Ne deli se ravno na dva dela, samo dve kategoriji sta. En oskar gre vedno za prirejeni, en pa za izvirni scenarij. Za prirejeni sta ga dobila brata Coen – No country for …, za izvirni pa Diablo za Juno.

    In ja … tako si danes predstavljamo širino in strpnost, da ponudimo možnost razcvetu gluposti in se predstavimo kot ljudje polni razumevanja. Tako je lažje. Saj se v marginalo strpane skupine ljudi še vedno pusti v govnu in jih ne maramo, samo kdaj pa kdaj koga izmed njih počastimo s posebnim poklonom za kakšno največjo blesavost, kar jo je možno najti sproducirano, češ, saj štekamo in cenimo vaše ideje. Potem se toliko in toliko ljudi logično upre in potem vzdihnemo, eh, pač ne gre, kaj č’mo, saj smo poskusili, pa je še vedno toliko nestrpnosti med nam, kreh, kreh … hehehe … Pravzaprav prebrisano, če pogledaš s te plati.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !