Egocentrik, težak, nevljudni…

Marsikdo ne razume življenja ljudi, ki živijo zgolj od in zaradi ustvarjanja. Različni igralci, pevci, slikarji ipd., recimo jim umetniki so velikokrat ekscentriki brez primere. Njihov odnos do soljudi se od povprečja močno razlikuje, marsikdo označi njihovo obnašanje za idiotsko, kretensko ali nenormalno.

Da res je. Če se ne poglobimo v te ljudi, katerih življenje je njihovo delo, se lahko strinjamo s to izjavo, vendar če se poglobimo ali če smo tudi sami nekje tam blizu, potem pa jih lahko popolnoma razumemo.

Beri naprej…

Ravno zadnjič sem moral zopet zagovarjati obnašanje nekoga, ki je s svojim odnosom neko osebo odvrnil od sebe, ker se je obnašal kot idiot. To zagovarjanje sem shranil, saj je potekalo preko nekega chata. Pogovarjala sva se o neki starejši osebi, ki že celo življenje živi od igre. Profesionalno.

Razmišljal sem o tistem času, ko sem še igral v gledališču, sem spoznal ogromno igralcev in vsi so si bili podobni, kar se tega tiče. Profesionalci, ki pozabijo preklopiti nazaj v realnost. Ampak to vidimo dejansko povsod v umetnosti. Nekateri so si celo ušesa odrezali.

Večina teh egocentrikov dejansko ne more in nekako celo ne sme živeti v ˝naši realnosti˝, saj zaradi tega dejansko izgubi tisti ˝edge˝, ki jih naredi drugače. Konec koncev pa jih tudi drugi ljudje vidijo kot njihove vloge in jih kot posameznika sploh nikoli ne spoznajo. Je nek začaran krog. Tudi ko sem se sam bolj aktivno ukvarjal z glasbo, se je tudi meni dogajalo podobno. Ljudje okoli mene so ljubili idejo o meni in ne mene kot takega. Razen seveda prijatelji, ki smo bili že od prej ali pa tisti, ki so bili v istem poslu. Njihova fiksacija je bil človek na odru, zato so ti ljudje izginili v trenutku, ko je izginil nastopajoči. Tudi ženske so ljubile zgolj ta ideal neke nedostopnosti in nikoli ni prišlo do nečesa bolj globokega.

In vse to je prazno. Tu ni bilo ljubezni, tu ni globokih čustev. A ven iz tega ne moreš, ker drugega ne znaš ali pa seveda niti nočeš, ali pa preprosto ne moreš. Tudi če se odločiš ˝uiti˝ iz tega življenja, nikoli nisi srečen, ker ti manjka, ker je to del tebe in to dejansko to si. Nekaj takega se dogaja tudi pri meni, ki poizkušam s težavo balansirati med svetovoma. Ampak sam balansiram verjetno iz nekega strahu. Ne vem. Mogoče ne želim vedeti.

No naj se vrnem na dejstvo. Če oseba, kot sem že rekel, živi od svoje kreativnosti, mora to kreativnost živeti. Ravno tako kot tisti, ki prodaja zavarovanja ali strojnik. Če hočeš biti dober ali celo najboljši, vmesne poti pač ni.

In tako mineva čas, oseba se stara, okolje in ljudje se menjajo in umetnik ne ve več kaj je realnost. Postaral se je, njegov videz ni več cvetoč, šarm, s katerim je kraljeval je rahlo zbledel, saj je ta posel, predvsem tistih, ki nastopajo, poln vzponov in padcev. A stari konj se je naučil svojih trikov, ki pa danes ravno zaradi njegove starosti ne vžgejo več.

Zato si marsikdo misli, da je kreten, idiot, neznosen ali stari prdec, ki se spravlja na mladenke, a v mojih očeh je ustvarjalec, ki je nerazumljen. Ker oseba, ki sedi nasproti njega ni dorasla njegovi ˝veličini˝ in vse skupaj dojema strogo osebno, namesto, da bi se poglobila v njegovo bit. Da seveda znajo biti takšni ljudje naporni, vendar pa to ne pomeni, da nimajo drugačne, bolj ˝človeške˝ plati. Vendar si jo je treba želeti, potrebno je pogledati mimo tiste iluzije, ki nam jo predstavlja in tako rekoč pogledati v oči.

Konec koncev obstaja veliko egocentričnih idiotov v drugih strukturah, vendar tiste prenašamo lažje, saj živimo v času kapitalizma, kjer je tistim z jahto pač dovoljeno vse, saj se količina ˝kretenskega obnašanja˝ odobrava skozi zelene oči…

  • Share/Bookmark

28 odgovorov na “Egocentrik, težak, nevljudni…”

  1. 1 Ana
    22:36 - 7.02.2008

    gre se zato ali si dovolj širok za sprejemanje raznolikosti in komplexnosti človeštva ali ne…večini je tisto, kar je tuje, tudi čudaško in nenormalno. absurd! večina jih niti noče vedet kako fascinantni so takšni ljudje…ker so tisto-nekaj, kar jih večina ni/ne poseduje, čeravno so enako realni in tuzemski. zaradi svojih nenavadnih kombinacij so navdihujoči, zanimivi…kljub svojim felerjem. ampak ti felerji postanejo posrečeni…medtem ko felerji tistih, ki se čudijo, zgražajo, in celo stigmatizirajo, izpadejo zares zoprni in nezaželjeni. enkrat sem eni osebi želela prikazat, približat tisto neko moje navdušenje nad določeno glasbo in osebo (brez povezave med njima)…razlagala sem ji oboje iz večih aspektov….ni šlo. zasidran odpor, omejenost vidnega polja…predvsem dušnega…morš se nadvuševat nad ljudmi, nad raznolikostjo, nad posebnostjo, da bi to lahko tako razumel. meni se zdi večino krat prav nezaslišano, kako ljudje ocenjujejo tovrstne ljudi, kot opisuješ v postu…

    Sicer pa če bi z njimi prišli v nek nepričakovan stik…kjer bi jih spoznali spontano v neki vsakdanji situaciji, bi nanje verjetno gledali drugače…morda…

  2. 2 Ana
    22:41 - 7.02.2008

    ahhh, moj Dali! pri tej sliki me nekaj moti, in sicer odstranila bi žensko/moškega (ma zlo mišičaste noge, sam dolge lase, pa leva prsa visi malo čez, nekam ozek pas, ampak nekaj ma med nogami hmmm) z otrokom. ja zavedam se, da bi uničla del njegove zgodbe za vsem tem….ampak mi je to jajce z ostalimi detajli udarno in dovolj. no, who cares :D dobro si izbral sliko. čestitke ;)

  3. 3 Človek Človek
    22:50 - 7.02.2008

    Hmm, ja Ana, se strinjam ja… Hehe, ti bi kar Dalija popravljala, šema :lol: Kul kul ;)

  4. 4 anka anka
    00:20 - 8.02.2008

    Kar na jok mi gre…šmrk :-( Ampak Dalija pa že ne bomo popravljali. Njegova dela so popolna, vendar njega razumeti, to je bilo pa res težko. Vendar, jaz ga, je pa res, da je tudi eden redkih umetnikov (največjih ekscentrikov), ki je imel srečo, da je zaslovel v času svojega življenja. Klanjam se… To je pa za fotko v glavi :lol: :lol: :lol: Jaz še sama sebe včasih ne razumem…

  5. 5 Človek Človek
    00:25 - 8.02.2008

    Anka zakaj na jok? Itak ne bomo Dalija popravljali… Glede njegove slave za časa življenja, hmm, probej z enako idejo (leplenje dreka na zid :lol: )… Ti sem videl fotko na naslovnici jeseničana, impressive. NIce job ;)

  6. 6 anka anka
    00:34 - 8.02.2008

    Kakšnega Jeseničana? A kdo kaj objavlja, pa jaz ne vem, a si mislil Jeseniške novice, če je to drugo, potem lahko rečem, da je samo en navaden portretek in nič drugega. Komerciala pač, saj veš, to se prodaja. ;) Na jok zato, ker bi bila rada samo umetnik, ampak nočem imeti opravka z drekom. :-(

  7. 7 Človek Človek
    00:40 - 8.02.2008

    Anka, novice, jeseničan, ka pa jest vem, nisem bil prav dolgo na školjki danes… :lol: Ja komercialno gledano je fotka impresive saj to sem mislil, je pravi lep primer pustnega kiča, polnih barv in še otrok je ;) TAko kot se za gorenjca spodob ;) PS.; I hear you, sam sej si še mlada… ;)

  8. 8 anka anka
    00:47 - 8.02.2008

    Uf, dobr. Sem mislila, da so mi spet kaj ukradli. Hvala, za komercialno pa ni kaj, je dobra ja. Samo mi je pa malo smešno, da me spremljaš na sekretu. :mrgreen: Jaz se tako trudim, ti pa serješ zraven :lol: Ej, itak sva na vezi, sej že skoraj desetletje skupaj visimo. Mogoče pa….v slogi je moč :D

  9. 9 ladyjaaam
    00:52 - 8.02.2008

    Ekscentrični in egocentrični umetniki to pač morajo biti oz. to so. Samo problem se pojavi, ker si danes vsi želijo biti umetniki.. dobro, to še ni problem, problem je v tem, da se vsi imajo za umetnike. Zakaj, ker je to pač zanimivo in ker ti dovoljuje, da si individualist do kraja.. pa načeloma niti ni nič narobe s tem, ampak vseeno, v teh časih pomojem pač bolj potrebujemo veliko kolektivne zavesti.

    Ampak, načeloma mi je vseeno,naj bodo individualisti, vse cool, samo ne morejo mi govorit, da so umetniki, ker so kulico zavili v žico;)

  10. 10 Človek Človek
    01:03 - 8.02.2008

    Anka, kaj čem jest, če pa je na začetku županova pridiga, ki me takoj nažene v tiste kraje :lol: V slogi je pa sigurno moč. ;)

  11. 11 Človek Človek
    01:05 - 8.02.2008

    Ja Lady, res je ja… Ta naša demokracija in ˝cenitev umetnosti˝ po okusu pa dela probleme.

  12. 12 anka anka
    01:05 - 8.02.2008

    Ladyjaaam: Hja, no ni nujno, da je umetnik ekscentričen in egocentričen. S tem se sploh ne strinjam, bolj pomembno mi je njegovo delo. Lahko ti opišem sebe: Sem umetnik, a popoln realist. Kar se moje umetnosti tiče si je tudi ne upam dati niti na svoj blog. Zakaj? Sem proizkusila z ene dvema slikcama, ki sta četrtinka tega, kar jaz ustvarjam za sebe, pa nobenega ni zanimalo in v tem je problem. Zato moram, da preživim, na žalost delati navadno komercialo, ker si očitno drugi tega želijo. Upam, da bo enkrat prišel tudi moj čas. Če ne, finančno mi nič ne manjka, trpi le moja duša. :-(

  13. 13 anka anka
    01:06 - 8.02.2008

    Človk: :lol: Popolnoma razumljivo.

  14. 14 ladyjaaam
    01:17 - 8.02.2008

    Anka,

    ja, itak da ni nujno, da umetnik=ekscentrik, malo sem karikirala, saj veš..

    Kakorkoli, upam, da ti vseeno ni preveč v breme delati za druge, sicer pa, veš kaj pravijo ne -when money talks… tako da, boš že zmogla;) Sicer pa, saj a se ne da delati malo zase in malo za druge, da sta zadovoljna žep in srce? Verjetno je problem v času ane?

  15. 15 anka anka
    01:26 - 8.02.2008

    Ladyjaaam: Točno, čas je problem. Za svoje ideje porabim tudi tedne včasih mesece. V tem času, ko delam za druge, za sebe nisem naredila popolnoma nič in to me boli. Drugače pa, hvala bogu, da delam za druge, saj bom ravno zaradi tega, mogoče enkrat v daljni prihodnosti, lahko počela samo še tisto, kar je meni všeč. Mogoče…upam…in to me žene naprej :D

  16. 16 ladyjaaam
    02:16 - 8.02.2008

    Anka,

    cool, ful dobro razmišljaš. Ampak ne vem, po tem kar sem videla se mi zdi, da ti mogoče vseeno ne bi bilo treba zgubljati časa s tem, česar ne želiš. Čeprav verjetno ti tudi to ni spet tak problem, drugače tega pač ne bi počela.. ne vem, res, sama pač najbolj veš, hočem samo povedati, da bi sigurno tudi to, kar delaš za svojo dušo padlo na plodna tla.

  17. 17 anka anka
    03:03 - 8.02.2008

    Ladyjaaam: Problem je v tem, da se moram preživeti, investirati vase…kar veliko stane. Ne, ni mi težko delati za druge, ker še vedno fotografiram, pravim samo, da mi zmanjkuje časa za sebe. Moja umetnost pa je trenutno na takšnem nivoju, da za to porabim ne samo veliko časa, ampak tudi denarja (sploh razstava), zaslužim pa skoraj nič. Saj pravim, počasi in mogoče bo, kar na enkrat pa res ne gre, ker bi ostala popolnoma brez ficka.

  18. 18 Ana
    12:53 - 8.02.2008

    anka…veš kak jaz dalija obožujem in kak mi bode v oči en njegov masterpiece, ki je sicer ž-ta reprodukcija na plakatu čez steno hehe pa 2008 koledar je “njegov”, pa Gala me gleda iz naslovnice istoimenske knjige že xx let. ampak zaradi te pripadnost njegovemu artu, sem si prvič dovolila poseči :mrgreen: v njegovo slikarijo. res je pretiraval tu :lol:

  19. 19 1danica 1danica
    19:35 - 9.02.2008

    Vse do ene mere. Mene, na primer, ne moti, če je umetnik ekscentričen, nekoliko čudaški. Ko pa popolnoma izgubi smisel za medsebojne odnose in se mu zdi, da je – umetnik, kakršen je – lahko aroganten do vsakega in brez vsakega takta (v resnici poznam take ljudi!!), potem se mi pa zdi, da bi vsak umetnik moral poznati tudi nekaj osnovne kulture.

    Dokler pa (umetnik ali kdor koli drug) s svojo ekscentričnostjo ne žali ljudi okoli sebe (in celo, ko jih že malce malce), pa to vse spravim v rubriko “še dobro, da nismo vsi enaki”.

  20. 20 katja
    21:29 - 9.02.2008

    Ga ni enega vzorca, ki bi jih definiral. So pa definitivno posebni ljudje, umetniki. Če se sploh da kategorizirati umetnike.

    Le razumeti je treba človeka, umetnika, kogarkoli. Iz take so snovi kot sanje….

  21. 21 1danica 1danica
    21:57 - 9.02.2008

    Saj to smo pa vsi, kajne? Ampak jaz si na račun svoje unikatnosti ne bom privoščila nekoga drugega.

  22. 22 Človek Človek
    00:43 - 10.02.2008

    Hmm, mogoče nisem dobro napisal, oz. sem preveč ponazarjal z umetnostjo nasplošno… Mišljeno je bilo bolj za igralce, tiste pač, ki za preživetje morajo prevzemati različne druge vloge in je njihovo vračanje v ˝realnost˝ vprašljivo… Sicer pa sem zasledil neko knjigo na to temo, pa se bom vrnil k njej, ko preberem in upajmo, dojamem :mrgreen:

  23. 23 katja
    01:41 - 10.02.2008

    mah, js mam z igralci v spomin ujete same dobre trenutke. jasno, najbrž imam srečo. moj najljubši moški prijatelj je igralec, fenomen med njimi. nadarjen, čudovit ego, ki ga obožujem. ;)

    poznam pa tudi težke in naporne primerke, pa kaj pol. ljudje smo ljudje, 100 ljudi, 100 čudi.

  24. 24 Človek Človek
    01:44 - 10.02.2008

    Hehe, Katja saj jaz se s teboj strinjam. Ravno v tem je štos, da sem moral nekoga zagovarjat, pa se mi je zdelo nesmiselno, ker oseba ni znala pogledat preko tega… 100 ljudi sto čudi, sto baba, 200 sisa :lol:

  25. 25 katja katja
    10:52 - 10.02.2008

    kje so babe????

  26. 26 Človek Človek
    10:55 - 10.02.2008

    Hehe, zmiksam ta disko cd do konca, pol grem jih pa iskat na soooooonceeee… Kje so babeeee :lol:

  27. 27 MaMlaz MaMlaz
    18:29 - 10.02.2008

    Tukaj lahko apliciramo vprašanje ali je bila prej kura ali jajce. Mislim, da ne gre vedno v smeri umetnik => čudak (in vsi ostali pridevniki in opisi, ki gredo zraven). Poznam jih enih par, ki so bili čudni že preden so postali umetniki. Marginalci, nesprejeti od okolice in sebe samih. Jebi ga, moraš najdet nek način za izražanje čustev. Če je to igranje, risanje, lepljenje dreka na papir, whatever… Pri enih pa pač ne pomaga niti vsa širina, ki jo kot posameznik lahko premoreš. ;)

  28. 28 Marija Marija
    01:11 - 12.02.2008

    Je pač treba izbrat: boš živel kreativnost ali pa empatijo. Oboje žal ne gre. Rahlo vem tudi sama, kako je, če te pohrusta kreativnost oziroma nek deloholizem ali artholizem. Ščasoma se ti začne jebat za vse, ostali so itak čudni & te ne štekajo, vse bolj si samo v krogu tistih, ki so ti podobni in te trepljajo po ramah, stari, ti si kul, oni so čudni. In potem pride ena točka, kjer se zlomiš, ker so te vsi obesl na klin in se skuliraš, al pa furaš egocentrizem naprej in upaš na vsaj posthumno slavo.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !