Navigacija | Prisila v sovraštvo…

Zadnji komentarji

Spam Blocked

Twitter

Strani

Kategorije

Aktualno

Koga berem

MySpace

Prisila v sovraštvo…

Živimo v času ti. globalizacije in ˝kapitalizma˝. Ideologija kapitalizma temelji na enostavnem principu stroška na enoto in/ali dodani vrednosti. To nam je seveda vsem jasno. Vendar se v tej ideologiji pojavi problem, o katerem poizkušam razmišljati…

Ker je število kupcev omejeno (ne glede na velikost trga vedno pridemo do končne točke, saj je lakomnost posameznika neomejena), kar povzroča boj za sredstva, ki jih posameznik ima.

In kaj od nas ta miselnost zahteva? Zahteva razmišljanje v smeri boja proti ti. konkurenci in ob enem razmišljanje o lastni nad moči in uspešnosti. Ta odraz je lepo prikazan v ameriškem šolskem sistemu devetdesetih let, kjer so osnovnošolce učili na ta način. Vsak učenec je namreč moral vstati pred razredom in ponavljati frazo:

˝I am the best! I am better than all the rest˝, dokler niso osvojili te miselnosti.

To je bila indoktrina, ki se jo še vedno izvaja na prestižnih šolah, kjer ustvarjajo ti. Zmagovalce ali High Flyerje.

Nekaj podobnega sem dal skozi tudi sam, sicer ne na tako drastičen način, vendar ozadje je enako.

In sedaj razmišljam.

Vse skupaj temelji na Jaz. V sami osnovi to niti ni tako nesmiselno, če gledamo, da moramo ljubiti najprej sebe nato lahko ljubimo druge. (T.A. - B.Č. stran 37).

Vendar se pojavi problem. Ravno zaradi ˝omejenosti kupne moči˝, ki se seveda izraža tudi na osebnem nivoju. Kupna moč na osebnem nivoju? Seveda. Mediji ˝učijo˝, kaj je dobro blago (bodisi dobra Baba ali dober Desc, prijatelj ali znanec), kar seveda deluje in ustvarja iluzijo ˝smiselnega˝ povezovanja. Ampak kot rečeno je le teh izredno malo in človek se mora zadovoljiti z ˝manj˝.

Ta miselnost se izraža že močno globalno. Deluje nezavedno in skupaj z indoktrino, da sej Jaz boljši kot Ti, dosega naslednji razplet:

Ljubezen je enačenje JAZ s TI in je vživljanje v drugega globino. (A.T. – B.Č. str. 96). Ljubezen temelji na vživljanju v drugo osebo in sprejemanju njenih želja.

Nasproti ljubezni stoji Sovraštvo. Je ravno nasprotno čustvo, ki temelji na osnovi JAZ odklanja TI. (A.T. – B.Č. str 98.). Se pravi Jaz ne sprejemam tvojih želja, nisem sposoben empatije v tvojo globino in mi za tvojo dobrobit ni mar oz. gre še globlje, vendar sama definicija tukaj ni potrebna.

Kaj ima to skupnega z kapitalizmom?

Predstopnja sovraštva je Zavist. Samo sovraštvo lahko izhaja tudi iz zagrenjenosti ali resentmenta.

Se pravi osebe, ki so kakorkoli prikrajšanje v življenju in zato v zagrenjenem čustvenem stanju, čustvuje nekako takole – če moram trpeti jaz, naj trpijo tudi drugi. (A.T. – B.Č. str. 105).

Na ta način enostavno lahko pridemo do zaključka, da bo sovražnosti okoli nas vedno več. Vedno več in več.

In kje se nahajamo mi? Je dobrin ali sredstev dovolj za vse? Si želimo vsak svoje ali pa nas ˝močnejši˝ učijo, da je zgolj njihovo dovolj dobro? Koliko naše občutenje pomanjkanja že vpliva na nas in v kolikšni meri še bo? Koliko sovraštva sploh lahko prenesemo?

Kaj se bo zgodilo, ko bo umrla še zadnja ˝potreba˝ po Ljubezni?

 

Zapisal-a denis h. v 30.01.2008 ob 19:32 pod Aktualno, Razmišljanja, Selavi, Skupno

1danica

Med otroki danes vidiš vedno več individualistov. Niti ne egoistov, ampak blizu. Ni nujno, da so to neprijazni otroci, le takega smisla za sodelovanje nimajo več. Svojevrsten odraz tega je tudi koruzništvo, bivanje v dvoje brez podpisanih obveznosti, ko lahko (oz. veliko laže kot v zakonu) odideš, če nisi dovolj upoštevan. Ob eni oviri več bi morda marsikdo bolj razmišljal o tem, kako bi težavo rešil. Tretje, kar opažam, pa je miselnost, kako veliko potrebujemo. To je sicer res, ampak veliko stvari je le v glavah - glavi vsakega posameznika in ljudi okoli njega: - včasih je otrok lahko šel v vrtec ali šolo v hlačah, ki so očitno bile prej last njegovega starejšega brata/sestre, danes to ne gre več - otrok mora imeti, kar imajo njegovi vrstniki - zelo spreten moraš biti, da se izogneš takim pritiskom - mobitel, npr. je že nuja, da ostanemo v stiku z družinskimi člani (če ga še ne bi iznašli, bi še šlo) - v računalništvu in dostopnosti interneta je sramota imeti zastarele stvari in tako naprej in naprej. Stvari stanejo, mi jamramo, spremeniti se pa očitno ne znamo. In to je pomemben dejavnik v tem premiku od ljubezni do drugih k ljubezni do dobrin. Dokler se teh stvasri zavedamo, pa morda še ni prehudo z nami. Upanje umre zadnje. :D

komentar avtor 1danica — 30.01.2008 @ 22:02

Človek

Danica ja, poznam ja, gledam, sicer ne svoje ampak par ur skoraj vsak dan… JA upajmo, da je upanje dovolj…

komentar avtor Človek — 31.01.2008 @ 00:45

pika

Sredstev in dobrin je zadosti za vse. Problem je v porazdelitvi,ki se rojeva iz lakomnosti, pomanjkanja empatije itd. Posameznik prenese, na žalost, preveč. Ko bo pa množica, ki prenaša pomanjkanje prevelika, bomo peli “Le vkup, le vkup uboga gmajna”. Potreba po ljubezni bo umrla? Ne verjamem, Človek. To bi bil naš konec. Dobro jutro :lol: !

komentar avtor pika — 31.01.2008 @ 09:49

Človek

Pika osnovenih sredstev za preživetje je morda dovolj za vse… Peti le vkup le vkup pa bo z povečanim nadzorom, ki smo mu priča, vedno težje in kmalu nemogoče ;) Dobro jutro :D

komentar avtor Človek — 31.01.2008 @ 10:26

Ne bi rekel, da je težava v tem, da imajo ljudje radi najprej sebe. Težava je ravno v tem, da se nimajo. Kar opisuješ kot domnevne težave izhaja -v tvojih besedah- iz tega, da človek svojo vrednost dojema prek “medijev, ki učijo, kaj je dobro blago - bodisi dobra Baba ali dober Desc, prijatelj ali znanec”.

Ampak če to trdiš s tem privzameš, da ljudje svoje lastne vrednosti ne najdejo pri sebi, ampak potrditev iščejo pri drugih - prek medijev. V resnici jim manjka jaza.

Tržna tekma, kapitalistična tekma ni tekma s konkurenco, ampak s samim sabo. To je osebnostna in profesionalna rast, ki izhaja iz človeške narave - iz narave ustvarjalnih in raziskovalnih bitij. Kdor spoštuje sebe, ta se spoštuje zato, ker se vsak dan presega in ne zato, ker presega druge. Presegati druge ni spoštovanje sebe, ampak je podrejenost kolektivu oziroma merjenje sebe skozi prizmo vmeščenosti v socialno piramido.

To nima nobene zveze z “jazom”. Ravno obratno. To je povezano z “mi” in je zelo kolektivistično gledanje. In takšno gledanje dejansko vodi v zavist in sovraštvo, saj vrednosti človeka ne dololča njegov notranji jaz, ampak njegova vmeščenost med druge.

p.s. Ljubezen je povezana z jazom in je v osnovi eno najbolj egoističnih čustev. Zelo preprosto pojasnilo - razumni ljudje nimajo radi nekoga, ki jih pretepa, žali, ne upošteva, prizadane. To pomeni, da v ljubezni iščejo nekaj dobrega oz neko vrednost ZASE (ne za drugega). Zveze ne funkcionirajo, ker bi v njih ljudje živeli za druge, ampak zato, ker v njih najbolje živijo zase.

komentar avtor Tomaž Štih — 1.02.2008 @ 13:15

simonarebolj

@Človek: Hahahahahahaha … kaj ti je pa tega treba bilo, bi rekel Zeus. Namreč tvoje ugotovitve, dvomi in spraševanja so seveda popolnoma točni … stranski učinek konkurence, pri čemer čast in dostojanstvo samih namenov in potenciala, ki ga vlagaš, izgublja na vrednosti, v kolikor je materija sredstvo za potrjevanje jaza. Ko materija (na primer denar) ne predstavlja plačilo za spoštovanje do x, ampak sredstvo za prekupčevanje. In to je kapitalizem. Ki nima ideologije v pravem pomenu besede.

Zakaj smeh na začetku? Izključno iz enega razloga, ker si takoj fasal spam. Ta spam pa zaruži kjer koli se pojavi beseda o kapitalizmu. In trudi se pospamat vse, o čemer sam pojma nima, niti ga ne zanima.

Zato v zadnjem odstavku tega spama zlahka lahko vsak razbere odsotnost pojma o pojmu o psihologiji, še manj o sociologiji … Odsotnost povezovanja??? Točno tako, Človek! Kapitalizem je fahidiotistična tekma za materialistično blaginjo. Preseganje sebe??? Kako pa spamar sploh ve, kdo je on??? Kje neki se pa tega uči. No, še filozofija za telebane totalen cvek. Prodajat se da pa tudi drek, če spraviš ljudi na mentalni minimum dojemanja. In ja, seveda, mediji vedno v službi politike in kapitala!!! Kaj to pomeni? Misli, misli težke misli, Abduraman … no …

komentar avtor simonarebolj — 1.02.2008 @ 13:42

simonarebolj

@Tomaž Štih: Naloga o preseganju sebe.

Saška prepeva. Dobila sporočila, da je popolna diletantka in da poje zanič. Ampak s trga dobiva lepe denarce. Sporočajo ji, da imamo puhle množice, ki niso prestopile praga ringaraja in da so njene joške okej. Naj poje še naprej. Osebam, ki prodajajo slabo robo, je popolnoma vseeno, če je slaba, važno, da se prodaja. Tako razumejo preseganje samega sebe. Saška se zaveda, da je zanič, vendar spoznava, da ji gre materialno gledano bolje, kot tistim, ki so dobri. Si reče, nisem jaz kriva, če me imajo puhleži radi (večina). Kje vidiš tukaj kapitalistično spodbudo, da nekdo resnično presega sebe??? Kapitalizem ne pozna dostojanstva. Ne pozna ga. Ne pozna spoštovanja do boljših, ampak ravno obratno. Trudi se poneumljat, da se bo lažje tržil magari s slabimi produkti, ker odjemalci bolje ne bodo sposobni zahtevat!!!

Berem v Oni intervju z nekimi pofl harmonikarji. Od tega pametuje deklica, ki ima dokončano srednjo glasbeno šolo in seveda zagovarja pofl komade, ki jih vedno bolje trži, češ da sploh ni tako enostavno delat poslušljivo muziko. Ona bo pa že vedela, saj je izobražena glasbenica. Novinarkin interes, da dela reklamo svojim intervjuvancem, seveda ni bilo postavljanje ključnih vprašanj, ki bi pokazale resnico. Kaj je resnica? Ta oseba je sicer opravila formalno glasbeno izobraževanje, dosegla pa tokom izobraževanja ni nič posebnega. Bila je slaba, premalo nadarjena, da bi si lahko obetala osebni presežek za razliko od drugih. Ker se je zajebala in vztrajala, kjer ni bil njen izvor nadarjenosti, je odkrila nišo nenadarjenih in s tem v paketu dobila priložnost, da boljše od sebe z glupimi izjavami sovražno ponižuje v tekmi za kos pogače, ki kvalitetnim ne pritiče v takem razmahu, ker kapitalizem boli kurac za kvaliteto.

Enako je s prodajo česar koli drugega. Konec koncev tudi z znanostjo. Če se bo produkt, ki sproža destrukcijo, dobro prodal, magari za destruktivne namene, jo bo skušal človek prodat. In to ravno tisti, ki sicer ni odkril v sebi kakšne presežne sposobnosti, da bi lahko tekmoval sam s sabo.

Kjer materialna blaginja dobi simboličen odraz uspeha, in ne čast in spoštovanje za dosežke in presežke ali za marljivo delo (plačilo pa predvsem izraz spoštovanja), zavlada debilija s polno destruktivnih stranskih učinkov. Ne mara motor za zrak in zemljo. S tem naj se ukvarjajo dobrodelneži in razni kvantači, ki pridigajo za drobiž, v kolikor nimajo podlage, da bi posneli hollywoodsko uspešnico.

Kapitalizem ne pozna sramu, sramu pred lastno nesposobnostjo in pohlepom, pri čemer prihaja do zaslužkov na račun poneumljene, puhle množice, nekateri iz te množice pridrsajo tudi na položaje vodje projektov sa svoje drage sodebiloide.

Medtem ko se Mrkaić razburja nad uspehom teh in onih, po njegovem diletantov, ki jih ljudstvo mirno tolerira in sprejema, pozablja, da hkrati v slogu tvojega pametovanja, saj si njegov učenec, diskreditira lastno teorijo. Ker prodaja tezo, da kar je dobro, se dobro prodaja Hahahahaha … Pri tem napada kulturnike, češ da kdor se dobro trži, naj dobro živi, ne pa da so podpirani od države. To leti tudi na vse, ki bi se na primer lotili spisat kakšno zanimivo filozofsko podlago za dejanski mentalitetni napredek in s tem rezultati, ker na trgu ne bi mogel uspet, saj je umni potencial dojemljivosti povprečnega potrošnika na nivoju žeblja. Zato se lahko Mrkaić pod nosom obriše za lepi novi krasni svet, kjer kapitalizem spodbuja pametne odločitve in produkte. Na enem teritorijo je poštrumfal presežek, na drugem pa zmanjka štofa in človek v svoji ideji propade. Zakaj? Verjetno zato, ker so ga v Ameriki naučili, da si mora prepevat v glavi I’m the best, I’m better than the rest!

komentar avtor simonarebolj — 1.02.2008 @ 14:24

Človek

Simona :mrgreen: Ja se strinjam s teboj. Bom poiskusil malce razmisliti o tvojem pisanju Tomaž. Sam nisem obremenjen z nobeno dosedanjo ideologijo, zato misli, da sem lahko objektiven. Sem zgolj ˝stranski˝ opazovalec, tako rečeno. Da bi ljudje našli ˝pravo˝ ljubezen do sebe˝, ali bolje rečeno lastni smisel, ki bi nam dovoljeval le to, potrebujemo celo življenje, če ne več njih. Tvoja prvotna izjava je ˝vzhodnjaško˝ orientirana, ampak na žalost ni realna. Ti bi pričel iz točke nič. Ja v primeru, da smo vsi ljudje ˝zdravi˝ vendar potem se naša filozofija ˝obrne˝. Če izviramo iz te predpostavke, potem človek ne potrebuje za osrečitev samega sebe materialnih dobrin. ;) Materialne dobrine same po sebi so posledica zadovoljevanja človeške praznine, ki nastaja zaradi hitrosti tehnološkega napredka. Materialne dobrine so zgolj ˝polnjenje˝ človekove praznine in pomanjkanje ljubezni.

Enak problem je bil v socializmu, obe ideologiji sta teoretično dokaj zanimivi, ampak t eno napako: POZABILI STA ČLOVEKA!!! Človekovo osnovno gonilo je preživetje. Tako kot vsake živali. Vendar človek ima mažgan, s katerim gleda, da si to preživetje naredi čim lažje. In tukaj je ta problem. Človek, če mu bo to dovoljeno, bo vedno naredil tako, da bo njemu ugodno, ne glede na druge. Z drugimi sobiva zgolj, ker jih potrebuje.

Če pa se vrnem k tvoji teotiji ˝übermenscha˝ (katerega bi tudi jaz rad živel, a ga žal ne morem oz. ne znam), potem pa se znajdemo pred novo težavo. Popoln človek pa ne potrebuje čisto nič in nikogar, saj je popoln in ima vse.

KAr se pa tiče tvojega vpogleda v ljubezen, kjer praviš, da ljubezen ni življenje za drugega, pa mislim, da si premalo ˝globoko˝ analiziral to ˝razdajanje˝. Ravno dajanje drugemu je največje darilo SEBI. Zaradi želje po dobro sebi, ali polnjenja svojega ega, dajemo drugim….

komentar avtor Človek — 1.02.2008 @ 14:34

Človek

Hehe, Simona, ja, ˝slovenski izobraženci˝ bodo vedno problem ;) Problem našega šolstva na vseh nivojih je ta, da se lahko vsak vpiše in če si koliko toliko ˝priden˝ končaš, čeprav za to stroko nimaš ne interesa ne talenta. Tista novinarka pa bo mogla rečt tej deklici resnico - ni težko narediti dober ˝poslušljiv˝ komad, če imaš dovolj denarja ;)

komentar avtor Človek — 1.02.2008 @ 14:48

Simona - odgovor na tvojo dilemo je sila preprost. Saška očitno ne tekmuje sama s sabo v glasbi, ampak v všečnosti in v medijski priljubljenosti. Naravo svojega dela dojema drugače kot ti.

Ti njeno delo ocenjuješ z napačnimi vatli oziroma želiš, da bi ona sama sebe cenila in presegala po nečemu, kar je -tebi- pomembno. Ona pa se kot samostojen človek ne podreja tvojim predstavam o življenju in svetu, ampak svojim.

Ne sanja se mi, zakaj te to tako razbesni? To je vendar ključno in najpomembnejše darilo svobodne družbe. Da ljudje lahko uživajo v tistem, kar jih veseli in ne v tistem, kar bi jih po mnenju Simone Rebolj moralo veseliti.

komentar avtor Tomaž Štih — 1.02.2008 @ 16:30

Lahko pa, da Saška ni individualist, ampak je kolektivist. Da ji je torej pomembneje ugajati kolektivu, kot sebi. Ampak v tem primeru bi bilo še toliko manj relevantno kritizirati individualizem, saj bi to njeno obnašanje izhajalo iz kolektivističnih oz. socialnih vzgibov.

komentar avtor Tomaž Štih — 1.02.2008 @ 16:44

simonarebolj

@Človek: Jap! Vse podpišem!

@Tomaž Štih: Ne, ni tako preprosto. Vem, da je za tvojo sila preprosto filozofijo nujno, da bi bile takšne zadeve preproste, kar pomeni, da se jih preprosto fukne na odpad, ampak v resnici niso.

Saška še kako tekmuje v glasbi. Saška ima probleme s svojo pojavnostjo in se ji ljubi prerekat s kakšnim virtuoznejšim od sebe in Saška, ker oboleva za potrtostjo, da v smislu kvalitete ne dosega ničesar omembe vrednega, v nobenem obče priznanem žanru, da se razumeva. In da je pogorela na celo črti pri poskuseih učenja kitare. In Saška pojamra javno, da ona bi delala boljšo glasbo, če bi ji pisali boljšo glasbo in bi jo ljudje potrdili, da saj se trudi … hehehe …

Ker človek niti slušajno ni tako preprosto zarukan. ne ponižuj človeka. Vedno ve, kaj počne in vedno ga žuli. Zato tudi v vsakem represivnem režimu, kljub močni idoktriniranosti vedno obstaja vednost pomanjkanja svobode, zatiran duh vedno kliče in opozarja nase. Enako je z režimom, imenovanim kapitalizem, ki udriha v imenu svobode po kvaliteti, ki je vedno jasna, poznana in v vednost dana vsem … kot ugodje in bolečina. Kot pravica in krivica. In vsako šikaniranje zavoljo grabežljivih potencialov, vključno z napuhom, se kiti na moralnih floskulah, na zlorabi morale. En režim na “bratstvu i jedinstvu”, drugi (kapitalizem) zlorablja floskulo “svoboda za vse”!!! Kaj je skupnega obema floskulama, poskus izenačevanja in šikaniranje potenciala kakovosti. Tistega, kar naj bi ti propagiral, pa smo že neštetokrat zaseledili v kakšnem paradoksu se sukaš.

Kajti poanta svobode ni v smislu črno beli svet. Namreč na tak način, kot si opisal enakopravnost Saške, lahko jaz odpotujem v skrajnost in rečem, nekdo lahko tekmuje sam s sabo in si zada cilj, koliko Romov bo pobil za dobro plačilo in jo odnesel brez sankcije, pri čemer mu bo za osebno zmago veliko pomenila tiha podpora ogromnega števila nestrpnih in ogroženih. Verjetno še več publike, kot jo lahko pridobi kakšna Saška … hehehe … Čemu bi bila njegova svoboda sporna.

In boš rekel … To ni isto. V prvem primeru gre za zločin na sočlovekom, v drugem pa za prodajanje veselja, ki ne posega v tvojo svobodo. Seveda posega! Posega zaradi priorotete. Ker jo moram poslušat kamor koli grem. In mi plesnijo možgani. Ker jo moram zagledat, katero koli revijo odprem. In ker gre za prioritetno podporo slabe robe in neumnosti, kar pomeni, da družba z izpostavljanjem prioritete v nekakovosti sili manjšino, da ne more uspevat s kvaliteto in da duhovno in mentalitetno zaostaja. To je posilstvo prioritet. Tudi posiljevanje mladih rodov. Ki jim mediji postavljajo zgled, da moraš bit bebec in zanič, da uspeš v življenju. Torej gre za kapitalistično posiljevanje hipotetičnih mojih otrok.

Za prioritete pavsi dobro vemo. To nam je dano v zibko. Ne gre za to, da bi morala bit Saški odvzet svoboda čivkarjenja neumnosti v mikrofon. Gre za to, da ne bi smela predstavljat prioriteto in zavzemat večinski del manevrskega prostora, ki je namenjen določeni branži. In kapitalizem take (ne)vrednote spodbuja in ne kvaliteto. Pač pa padec nivoja na vseh frontah, saj bo človek želele služit na najlažji možen način. To bo pa lahko počel samo s puhloglavo publiko oziroma kupci. Torej jih mora podebiljat. In to počne kapitalizem. Kar zoprno demantira tvojo tezo, ki si mi jo ponujal na blogu, da kapitalizem spodbuja kakovost in ustvarjalnost.

In ko rečeš, da je Saška kolektivist, imaš prav in samo potrdiš, kar sem zgoraj napisala in ti že večkrat zapisala. Komu pa Saška ugaja????? Kolektivu si rekel … torej večini. Torej priznavaš, da je večina puhloglava. In da kdor pogrunta, da je trg puhloglav, se bo dobro tržil, četudi je sam neustvarjalen in nekakovosten. Zelo v nasprotju s tvojo teorijo o kapitalizmu, ki povzdiguje in spodbuja kakovost, napredek in kreativnost. Očitno vse omenjeno zatira in izrinja iz prostora.

komentar avtor simonarebolj — 1.02.2008 @ 20:06

Jaz tukaj vidim ključ v uporu. Upor postane metafora za življenje proti smrti ali pa vesolja v toku proti redu in popolnosti.

Življenje/Smrt - Zlo/Dobro - Znano/Neznano - Moč/Šibkost - Popolnost/Nepopolnost - Red/Nered………………………

Postanemo eksistenca v večnem soočanju z začasnim tokom (sprememba); kratkotrajni red (zavednost, znanje, moč) v sredi naraščujočega kaosa (nerazumljivost, nered, neznano, šibkost).

Kultura in izkušnja postaneta znani poti. Domači postaneta skozi ponavljanja.

Pademo v vedenjske vzorce, ker si izberemo pot, ki se najmanj upira naši Volji - tudi če naš največji občutek dosežka izvira iz tega, da nismo šli po neki poti. Tudi to je pot.

Pretvarjamo se, da smo nad oz. izven instinkta ali intuicije in ne odobravamo razuma in logike tudi, če trdimo, da smo racionalna svobodna bitja iznad kategorij in posplošitev. Ampak, kako lahko prekosimo vzorce, če se jim ne moremo upreti? Kako se naj upremo vzorcem, če nam jih ne uspe spoznati, poznati in kontrolirati?

Enostavno je reči, da smo naprimer nad posplošitvami spola, medtem ko istočasno sploh ne moremo zaznati seksualne cilje v naših vedenjih.

Stvari postanejo enostavne takrat, ko smo po njih že korakali. Poznanost in vsakdanjost postaneta enostavni in naravni, medtem ko se težavnost in nenaravnost zdita težji. Kako enostavno je hoditi po poteh drugih? Kako enostavno se je prebiti skozi džunglo, ko je nekdo že uredil pot skozi njo?

A ne velja isto za mentalne džungle? Kako enostavno je misliti v skladu s prejšnjimi mislimi? A ne sledimo slepo za drugim in sodimo naš napredek v relaciji z njegovim? A ni to mema?

Še glasba postane doumljiva kot ponavljajoč vzorec, ki odmeva prvotne biološke ritme in nam ponuja občutek znane lahkote. V glasbi prepoznamo znan takt, ponavljajoči ritem, ki je atraktiven zaradi njegovega ponavljanja. Občutimo njegovo lahkoto in se povežemo z našim bitjem.

komentar avtor satir — 1.02.2008 @ 22:01

Simona, v praksi sta dva načina, da promoviraš tisto, kar je -po tvojem okusu- kvaliteta. Eden je, da to ponudiš ljudem in sprejmejo sami od sebe. Ali pa tudi ne sprejmejo. To je način prostega trga. Drugi pa je, da jim to narekuje neka “avantgarda”, npr. delovnega ljudstva, ki bolje od njih ve, kaj je dobro zanje in kaj v resnici potrebujejo. To je način socializma.

Jaz verjamem da je bolje, da ljudje o sebi odločajo sami. Verjamem, da se je empirično pokazalo, da je takšen način sposoben proizvesti optimalno razmerje signala in šuma. V tvojem sporočilu je zaznati neko teoretsko predpostavko, da lahko to spremeniš s posegi na trg. Toda ta teoretska predpostavka trči na praktične omejitve. Ko ljudje ne odločajo sami zase oz. zanje odloča “avantgarda” se je vedno dobro zavedati, da so tudi “avantgarda” ljudje. In da je položaj “avantgarde” precej prijeten; položaj vzgojiteljev odraslega človeka v “novega človeka” zelo privlačen za ljudi z najrazličnejšimi egoističnimi interesi (saj so tudi oni še vedno le “stari ljudje”).

Če verjameš, da poseduješ brezčasno kvaliteto ali kot bi jo imenoval Christoper Alexander -kvaliteto brez imena-, potem jo ponudi trgu. Prosti trg je ustvaril že marsikaj medijsko nadpovprečnega in kljub vsemu zelo pop - npr. The Beatles, Oprah…

Na način, da ljudem ponudiš tisto, kar sprejmejo jim lahko prodaš kvaliteto, ki jo bodo sprejeli za svojo. In to je tvoj cilj. Ne pa kvalitete, ki jo ti sprejemaš za svojo, vsem drugim pa jemlje to priložnost.

In na koncu se še enkrat vprašaj, kdo tu ponižuje ljudi? Kdo jih degradira na ovce, ki potrebujejo “avantgardo” in kdo zaupa vanje, da se bodo sami pravilno odločili? Mislim, da je ravno obratno kot trdiš.

komentar avtor Tomaž Štih — 2.02.2008 @ 13:12

simonarebolj

@Tomaž Štih: “Simona, v praksi sta dva načina, da promoviraš tisto, kar je -po tvojem okusu- kvaliteta. Eden je, da to ponudiš ljudem in sprejmejo sami od sebe. Ali pa tudi ne sprejmejo. To je način prostega trga. Drugi pa je, da jim to narekuje neka “avantgarda”, npr. delovnega ljudstva, ki bolje od njih ve, kaj je dobro zanje in kaj v resnici potrebujejo. To je način socializma.”

Vem, da je to način prostega trga, zato ti pa dokazujem, da prosti trg ne spodbuja kvalitete in kreativnosti, kar si pisal po moje blogu, in da je še manj resnice v tezi, da prosti trg izločuje manj sposobne, neustvarjalne itd., v kolikor je jasno, da bi po taki tezi moralo pomeniti, da si največji kos pogače reže sposobnost, kvaliteta in kreativnost.

Kvaliteta pa nima nikakršne zveze z okusom. O čemer sem ti že pisala in seveda nisi repliciral. Enačenje okusa in kvalitete je prozorna hipokrizija. Namreč ni res, da ne vemo ali je današnja novogradnja blokov manj ali bolj kvalitetna v primerjavi s starimi stavbami v Stari Ljubljani, ki so po možnosti vsebovale še arhitekturno in umetniško fascinantne oboke in freske. Ni res, da ne vemo, da montažna hiška ni kvalitetna gradnja, četudi bi horde ljudi menile, da je po njihovem okusu lepša in všečnejša. Preprosto ni vsak poverjen za ovenjevanje kvalitete, vsak pa ima lahko svoj okus … kar pa ne priča o kvaliteti, zato so pomišljajčki med izrazoma kvaliteta in okus popolnoma odveč in zavajajoča. Enako je tudi vsaki Saški jasno, da njenih par akordov niso kvaliteta v primerjavi s prenekatero kvalitetno glasbo v takih ali drugačnih žanrih in pristopih. Da pa je Petletnemu Marku njena glasba všeč, je stvar njegovega okusa!!!

In nenenene … to nima nikakršne zveze s socializmom in avantgardo. Potemtakem trdiš, da je tudi katarinin del bloga, ki razpreda o sliki bede v gradbeništvu, avantgarda in katarina ideološko slepa, ker je obtičala v socializmu … hehehe …

V tem kontekstu je kiks socializma oziroma bolj komunizma, ampak saj to si imel v mislih, idološki trent, da gre oblast v roke delovskemu ljudstvu. Kar je totalen mimohod. Kajti oblast ne more iti v roke osebam, ki ne obvladajo kakovostno tistih paradigem vladanja, ki so potrebne za spodbujanje kakovosti in demokracije. Zato je prišlo do rušenja in šikaniranja kulture, ki je bila v svoji vrhunskosti nosilnega pomena za narod, kot je za vsak narod in se mora kot taka razvijat, sicer stagnira in pridemo spet k bananam, drevesom in opicam. Trg deluje vseeno, na tak ali drugačen način, saj v kontekstu pojma okusa denarju res vseeno je, za kaj plača in kaj kupi. Še bolj vseeno mu je za koliko. Za koliko kaj je stvar človekove percepcije razuma in oblikuje trg o volji večine. Večina pa nikoli ni simbolika modrosti in presežkov. Presežek se imenuje presežek ravno zato, ker se odvaja od povprečja, torej od dosežka večine. In avantgarda v tistem času je pomenil upor neumnosti, če parafraziram. Podobno feministični revoluciji ali pa povprečnemu štrajku delavcev za mizerne plače.

Platon je zagovarjal “diktaturo” modrecev in jo pri tem vezal na neupravičenost vladarjev - modrecev do zasebne lastnine. Hmmmm … Od kod neki in zakaj.

“Jaz verjamem da je bolje, da ljudje o sebi odločajo sami. Verjamem, da se je empirično pokazalo, da je takšen način sposoben proizvesti optimalno razmerje signala in šuma. V tvojem sporočilu je zaznati neko teoretsko predpostavko, da lahko to spremeniš s posegi na trg. Toda ta teoretska predpostavka trči na praktične omejitve. Ko ljudje ne odločajo sami zase oz. zanje odloča “avantgarda” se je vedno dobro zavedati, da so tudi “avantgarda” ljudje. In da je položaj “avantgarde” precej prijeten; položaj vzgojiteljev odraslega človeka v “novega človeka” zelo privlačen za ljudi z najrazličnejšimi egoističnimi interesi (saj so tudi oni še vedno le “stari ljudje”).”

Nihče ne odloča o sebi sam. Vsi smo vezani na kolektiv in na pozicijo, v kateri smo se znašli. Že po rojstvu se rodimo določenim staršem, obiskujemo šole, ki so nam določene, z učitelji, ki so nam določeni, določene so nam vrednote in preden pridrsamo do volilne pravice on do pravice o samostojnem odločanju, smo že preparirani miškoti. Svobode v absolutu torej ni in vse kasnejše odločitve so vezane na kontekst, v kakršnem smo odraščali. Zato je svoboda odločanja o sebi povprečnega osemnajstletnega Roma v Sloveniji zelo različna od Slovenca. Določajo nad v velikem obsegu kulturne razlike in določamo naprednejše civilizacije in man napredne. Totalitarnejše in demokratičnejše. Kar določene so. Zato se vedno nekaj določa in vedno nekdo določa smernice kulturnega razvoja v širšem smislu, navezujočega na politični in verski kontekst. Tudi kapitalizem je zgolj režim, ki neka pravila igre določa. In določa prioritete!!! Določa sistem izločevanja prioritet!!! Pri čemer daje avtomatsko prednost kapitalno bolj podloženim. Torej tistim, ki se že rodijo z močnim kapitalom pod ritjo, zato je oblast več kot jasna. Kdo bo določal politične prioritete in tvoril merežo, shemo uspeha. Ostali manj kapitalno nemočni pa se naj dokazujajo v tekmi na prostem trgu. Pri čemer je jasno, da ne bo vladala kakovost, ampak puhlost in izobrazbena prikrajšanost. Taka prikrajšanost se nanaša tudi na kvaliteto preživljanja prostega časa, tudi na zmožnost kvalitetnega užitka (znotraj sociologije je to velik segment obravnave družbe). Kapitalistični oblasti pa puhlost in nerazgledanost, onespsobljenje do ranalitičnega razmisleka o okolici pa vsakemu kapitalistu godi, ker tako lažje vsiljuje produkte vseh vrst, za katere ni treba ravno boga za jajca zagrabit, da jih sproduciraš, še posebej če si imel v primerjavi z deprivilegirani boljšo podlago za samoizobraževanje in formalno izobraževanje.

Zato mora na posegat na trg modrost. Ti jo imenuješ avantgarda. Namreč poglej, če mediji kar naprej reklamirajo šund, odvzemajo s tem možnost ljdustvu, da se seznanjajo z boljšo kakovostjo. Zelo simpl. Mediji pa bodo propagirali šund tudi zaradi tega, ker se jim na hitro veliko bolj splača. Zato naj bi imeli nacionalko na zalogi, kot medij, ki dela predvsem v nacionalnem interesu, ne predvsem dobičkarskem, ker tako skrbi, da nivo naroda in s tem možnost večje svobode pri soodločanju (večje možnosti, da se permisa povprečne pameti veča) napreduje in ne stagnira. Vendar pa je v nacionalni interes vmešana politika, politika, ki se povezuje s kapitalskimi interesi in spet smo pri kekčevanju. Zato je avantgarda še kako potrebna in v kolikor ni posebej podprta ne more delovat v kulturnem interesu naroda (kultura mišljena kot višanje nivoja naroda, da ne stagnira na opiči nivo in s tem radikalno zjebe kvaliteto življenja posameznikov, uniči svoj prostor in se med sabo po potrebi tudi pobije in požre, na tak ali drugačen način). Kaj posameznik potrebuje, posameznik ne more vedeti … To mu je suflirano. Posameznik potrebuje tisto, akr misli, da potrebuje. Bolj razgledani in izobraženi na določenih področjih pa bi morali bit kvalitetni suflerji o potrebah s pozitivnim konstruktivnim rezultatom in negativnim. Če torej posameznik potrebuje hamburger, ker je lačen in godi njegovemu okusu za hrano, je to tako. Slabo je, v koliko ne obstaja “avantgarda”, ki bi razložila, da je hamburger džankfud s takimi in takimi negativnimi posledicami. In slabo je, če ne obstajajo korekcije, ki bi šle v smer, da omogočajo čim bolj zdravo prehrano, ki je dosegljiva demokratično vsem!!!! Kajti kapitalist bo povsem zadovoljen, če bogato trži džankfud, na drugi strani pa sam papca tisto dobro zdravo hrano, ki je temu primerno draga in nedostopna za vse.

“Če verjameš, da poseduješ brezčasno kvaliteto ali kot bi jo imenoval Christoper Alexander -kvaliteto brez imena-, potem jo ponudi trgu. Prosti trg je ustvaril že marsikaj medijsko nadpovprečnega in kljub vsemu zelo pop - npr. The Beatles, Oprah…”

Kvalitete se ne da posedovat. to je tipično za kapitalistično injicirano mentaliteto, ki meni, da se vse poseduje ali ne poseduje. Kavčiteta se odrazi ali pa se ne odrazi in ja, obstaja v brezčasju. Tako kot bolečina in ugodje, ki jo merimo s stopnjo in odkrivamo vse kategorije, kjer se lahko odraža. Obravnavamo in analiziramo jo na več načinov. Preko opazovanja, izkustva in pričevanja, še bolj pomembno pa preko znanstvenega raziskovanja njenega izvora v biološkem in psihološkem kontekstu. Kvaliteta se odraža in zaznava podobno. S prepoznavanjem stopnje vložka, dognanji rezultatov vložka in njegovo koristnostjo v smislu trajnosti in efekta. In še kaj. Skratka, Saški je jasno, da kvaliteta ne more bit komad, narejen v desetih minutah z dvema akordoma, jasno ji je tudi, da je kakovost besedila z nekaj rimami na prvo žogo slabe kakovosti v primerrjavi z … blablabla … Temu primerni so tudi rezultati trajnosti uspeha posameznega komada. Lahko pa prepozna določen efekt, ki ga kopira in kopira, ker je prav tako večen (tematika ljubezni, seksa … ustrezno večni ritmi itd.), kar je nekaj drugega od efekta močne inspiracije, ki jo je treba umestit v kakovosten koncept. Tudi življenje v bloku ni kvalitetno in trajnost, pokvarljivost gradnje je mnogo večja v primerjavi s kvalitetno gradnjo na primer. Kaj in zakaj nekaj spodbuja kvaliteto in kreativnost je spet tukaj vprašanje. Trg se s tem res ne ukvarja. The Beatles ima za sabo pojem avantgarde, dragi moj!!! Sproducirala in lansirala ga je na trg avantgarda v smislu upora (f)rigidnosti družbe, z iniciacijo seksualne revolucije in s tem povezanih trendov nove mode. Rodil se je rock and roll, pri čemer so imeli bitli s tem najmanj opravka. Oprah show pa vsebinsko ni nikakršna kvaliteta za ljudstvo. To je zelo kvalitetno formirana oddaja v smislu težnje po popularnosti in hkrati kvalitetne forme, vendar je njeno poslanstvo kontroliranje in uravnavanje mišljenja ljudi, postavljanja vrednost in tudi zaslepljevanje. Lansirano je tudi, čemu in kdaj naj bi ploskali, torej čestitali in pozdravljali. Da je zavajanje še toliko bolj žaljivo, se oddaja ukvarja z izpostavljanjem redkih, ki jim uspe to in ono kljub po ameriško mizerni kapitalistični politiki. S tem doseže efekt ob katerem si povprečen mišev domišlja, da je možno vse in da se sam v getu premalo trudi. Oprah sama je že tak primer. Namreč redki primeri so redki, ker so redki in ostajajo redki. Torej potrjujejo gnilost demokracije in ne obratno. Potem Oprah poskrbi, da neka potepuška mladenka, ki igra kitaro v podzemni, pride v oddajo, ji omogočijo snemanje CDja in posledičen uspeh!!! Ampak ta potepuhinja v podzemni je več tednov prepevala komad, ki je naslovljen na Oprah, in to z vsemi hvalospevi njeni veličini. Zato jo Oprah opazi in počasti z uspehom. S tem je pokazala, kako gnil je režim kapitalizma, ki se pase na egocentrizmu in povezavah uklonljivosti ritolizništva, in mu je figo mar za objektivno kakovost, za demokracijo še toliko manj. Seveda nihče od lolekov tega ne more opazit, tistih lolekov, ki jim je suflirano, kdaj morajo ploskati in vreščati v studiu, ostali pa bi lahko gledamo in se učimo, kako to gre.

“Na način, da ljudem ponudiš tisto, kar sprejmejo jim lahko prodaš kvaliteto, ki jo bodo sprejeli za svojo. In to je tvoj cilj. Ne pa kvalitete, ki jo ti sprejemaš za svojo, vsem drugim pa jemlje to priložnost.”

Kvaliteta je kvaliteta, ne glede na to, kaj jaz sprejemam za svoje. Obstajajo samo različne vrste, žanri kvalitete. Stopnja pa ni relativna. Relativna je lahko samo zmožnost doživljanja in prepoznavanja kvalitete. Drugim, vsem nam, pa se jemlje priložnost za dojemanje kvalitete tako, da se jih poneumlja in da se odvzema demokratična pravica do razgledanosti in kvalitetnega izobraževanja na področju intelektualizma in duhovnega aspekta. S tem se preprečuje možnost sposobnosti lastnega razmišljanja in preoznavanja lažnivih in konstruktivno naravnanih informacij. Kapitalizmu se fučka, če nekdo zahaja v “geto šolo” in ostane polpismen, ker si ne more privoščit več. Ne more si privoščit niti kvalitetnejše družbe in uvajat v zmožnost absorbiranja kvalitetne duhovne hrane.

“In na koncu se še enkrat vprašaj, kdo tu ponižuje ljudi? Kdo jih degradira na ovce, ki potrebujejo “avantgardo” in kdo zaupa vanje, da se bodo sami pravilno odločili? Mislim, da je ravno obratno kot trdiš.”

Jaz degradiram ljudi na ovce! In jaz trdim, da potrebujemo avantgardo. Ker menim, da se ne odločajo pravilno, ker večinoma niti nimajo možnosti, da bi se naučili odločat pravilno. Ker so samo potrošniki v očeh samooklicane elite, ki jih z odvzemanjem možnosti in vsiljevanjem trendov, ki spodbujajo puhlost in s tem hromijo spodobnost demokratično naravnanih konstruktivnih odločitev, obvladujejo za korist peščice, prav tako precej neustvarjalne in glupe, zato je treba s spodbujanjem puhlosti večine spravit s terena konkurenco kvalitetnih, modrih in ustvarjalnih, ker bi preprečili, da se pri koritu kitijo neki kekci na podlagi vezi, ritolizništva in kapitalske podloženosti, s katero operirajo v podganjem podpodju!!!

komentar avtor simonarebolj — 2.02.2008 @ 17:02

@simona joj. oglasil sem se le zaradi njegove neiskrene pohvale. reakcija ljudstva, ki si ni vzelo časa, da bi prebrali za kaj je šlo, pa je tretje. ni treba biti žaljiva-

komentar avtor smukc — 2.02.2008 @ 17:15

@simona; nevermind, videl preveč tretjih pomenov.

komentar avtor smukc — 2.02.2008 @ 17:18

simonarebolj

Še to … verjetno, ali pa tudi ne, si seznanjen s filozofskim vložkom Ain Rand, ko je lansirala v Ameriki filozofijo objektivizma, ki je pravzaprav utemeljeval kapitalizem in sistem prostega trga v času, ko je bila zavoljo svojega marša sprejeta z valom kritik s strani družbe, ki je tvovrstno stremljenje še radikalno zavračal zavoljo politikantskih koritniških teženj. S svojim delom Atlas shrugged je zaružila v javnost in mastno obogatela (v bistvu že prej).

Zanimivo … bila je kakopa ruska emigrantka … hahaha … Kako nenavadno in hkrati logično, da je ravno v kapitalizmu videla odrežitev kot prenekateri kasnejši ravno komunistični dobičkarji. No, seveda gre za filozofsko kitenje, ki temelji na objektivizmu. Polno kiksov se pa najde ravno s tega aspekta. Namreč vsak sistem dobi svoje liderje in posledično je vsak sistem poltika!!! Ni družbe brez polotike. In največji kiks kapitalizma se skriva v svoji floskuli svobode in spodbujanja kreativnosti in kakovosti za vse. Pri čemer je očiten kiks, da se oblast formira v vsakem oziru in tudi upravlja s prostim trgom. magari prek medijev in drugimi vzvodi, na način, da obdrži oblast. Zato trdim, da je vprašanje, kdo oblastuje in vprašanje kvalitete in dejanske demokratične smernice najbolj pomembno.

Ain Rand je kiks svoje filozofije zelo lepo ponazorila kar s svojim življenjepisom. Ko je že premožna in objestna formirala grupo svojih naslednikov, ki bodo širili in ureničevali njeno filozofijo dalje, je sama določila posvečene. Šlo je za liderstvo v malem, ki lepo ponazarja, kako poteka liderstvo v velikem. Pri vsem skupaj je na stara leta seveda fukala s svojim mladim naslednikom, učencem, protežirancem. V trenutku, ko se je je mladi ljubimec z vso protekcijo naveličal, ga je zbrcala s terena, zanikala javno vse njegove do takrat podprte dosežke in jih označila za zmoto, njega pa za prekaljenega prevaranta, razpustila skupino protežirancev itd. Kar naenkrat se ji ni zdelo več vredno podpirat kvaliteto in ustvarjalnost po svojih merilih. Te tendence ji ni bilo treba več imet, saj jo za materialno nesigurnost lastne riti res ni imelo kaj skrbet, veliko bolj jo je skrbel osebnostni napuh in videz v javnosti. Tako to gre. In s tem je ponazorila, kako funkcionira kapitalizem in čudoviti z manipulacijo osebnih preferenc prežet prosti trg … hahahaha … Naj počiva v miru. Zdaj se lahko za glavo drži, ko se njene tendence tako lepo uresničujejo, od katerih se ni nihče kaj prida naučil, o njenih zmotah na površju in posledično v globalu, glede na to, da je mislila, kako preko kapitalistične filozofije dejansko podpira objektivizem in demokracijo. Viva Amerika!

komentar avtor simonarebolj — 2.02.2008 @ 17:21

hmm zanimivo Satir. Imam par komentarjev.

“Pademo v vedenjske vzorce, ker si izberemo pot, ki se najmanj upira naši Volji”

To je ključni del. Mi si ne izberemo poti, ki se najmanj upira naši volji, ker bi to bilo preveč spretno od nas. Poskušamo najti najhitrejšo pot ven(”najmanj”) tako, da preganjamo sanje, se silimo, itd…, ampak to ne deluje tako kot upamo, da bo. Torej je v tem večji upor. Čutimo, da smo nekaj dosegli, napredujemo in uresničujemo cilje, ampak ta ideja je napačna in bi postala očitna, če bi se samo “zbudili” in videli, kaj dejansko počnemo. Torej je zaključek tak, da si izberemo pot, ki je po našem mnenju najhitrejša, medtem ko je naš pogled stvar preteklosti. Kako lahko poznaš najhitrejšo pot na sredi neznanega, če pa si vedno v preteklosti, v znanem? Kako lahko najdeš red v kaosu, če pa išče red, ki je sam v preteklosti? itd, itd, itd…

Ampak se strinjam s teboj Satir. Gre se za najmanjši upor/najlažji/tisto, ki deluje/ohranjanje energije bla bla.

komentar avtor Lucifer — 2.02.2008 @ 17:50

“hmm zanimivo Satir. Imam par komentarjev. “Pademo v vedenjske vzorce, ker si izberemo pot, ki se najmanj upira naši Volji” To je ključni del. Mi si ne izberemo poti, ki se najmanj upira naši volji, ker bi to bilo preveč spretno od nas. Poskušamo najti najhitrejšo pot ven(”najmanj”) tako, da preganjamo sanje, se silimo, itd…”

Sanje, upi, ambicije so kulturni konstrukti. Vizije naše usode pridobimo od sveta okoli nas, potem pa se trudimo živeti po njegovih pričakovanjih. Sebe poskušamo preseči, našo ne-izbrano identiteto/vlogo/del, tako, da presegamo tistega, ki nas prisili, da igramo to vlogo.

Če sanjam o bogatstvu je to zato, ker obstajam v okolju kjer je to relevantno.

Še jezik, ki ga govorim sebi je kulturno določen v tem, da uporablja kulturne ideale in simbole za izražanje eksistencialnega vprašanja.

Kultura je skupen jezik in interpretacija vzorcev. Jaz te razumem, ker deliva perspektivo do vzorcev.

“ampak to ne deluje tako kot upamo, da bo. Torej je v tem večji upor.”

Ničesar “ne deluje tako kot bi moralo”. To je zato, ker je človek nepopoln in predpostavlja popolno stanje ter ga poskuša realizirati. Razočaranje je naravna posledica.

Še večji problem je v tem, da nam ne uspe napovedati stvari, ker nam spodleti pri zaznavanja in/ali vključevanju vseh nam dostopnih čutnih informacij v jedernate, natančne abstrakcije. Spomin je selektiven in um poenostavi neskončno realnost tako, da se prilega njegovi končnosti.

Da je nekaj resnica smo prepričani takrat, ko smo upoštevali dovolj informacij in ustvarili model, ki ga lahko uporabimo za napoved izida. Uspeh nam pove, če smo na pravi poti.

Vendar noben model ni popolnoma natančen, ampak samo relativno natančen. Večina uspeha je zaradi slepega naključja ali zaradi dejstva, da delamo napovedi v okolju, kjer drugi delijo našo percepcijo realnosti.

V sami biti ustvarjamo modele modela oz. uporabljamo skupen model za naš standard. Kultura je tak model.

Torej je zaključek tak, da si izberemo pot, ki je po našem mnenju najhitrejša, medtem ko je naš pogled stvar preteklosti.

Vse je gledano v preteklost. Z ustvarjanjem abstrakcije (modelov) poberemo čutne informacije in jih analiziramo po dejstvu.

Ko rečem “Jaz” se sklicujem na dvomljivo enoto, ki obstaja kot nepopolna abstrakcija preteklosti oz. na tisto kar se je že zgodilo oz. kar je že bilo izbrano za nas kot entiteta, ki se upira razpadu. Moja izbira se zdi določena, ker jo gledam, ko je že bila narejena.

Jaz sem bitje (biološka enota), ki obstaja kot stalen upor toku (čas, sprememba, kaos), kot samo-omejevalno združenje delov, ki iščejo red, stabilnost. Ta izbira se dela nenehno in nezavestno kot izraz mojega postajanja. Nezavestno zato, ker je zavest, kot bi Sartre rekel, akt negacije. Ustvariti moram distanco med sabo in tistim, česa postajam zavesten - tudi, če sem to jaz (samo-zavest) - da lahko to analiziram ali pa se od tega ločim. Ta karakteristika zavesti ustvarja iluzijo dualnosti uma/telesa in omogoča mit duha.

Kako lahko poznaš najhitrejšo pot na sredi neznanega, če pa si vedno v preteklosti, v znanem?

Natanko tako. “Znano” je izbira, ki je že narejena in omejena na določen čas/prostor in torej postane razumljiva. Vsaka izbira omeji naše možnosti. Z ustvarjanje končnosti izključimo neskončnost. To imenujemo preteklost. Preteklost potem postane del našega bitja, do te točke - simbol našega karakterja, naše zgodovine, ki nas prikazuje; zapisana je v kamnu in dostopna vsem za sodbo.

Zgodovina ne more biti prepisana - tudi, če je lahko reinterpretirana - in je udeležena v naši prihodnosti, ker vedno gledamo nazaj za razumevanje in smo torej afektirani s tistim, s čimer smo postali domači. Naš um je postal navajen in se mu ponavljanje izbranega zdi enostavno.

Kako lahko najdeš red v kaosu, če pa išče red, ki je sam v preteklosti?

Red je preteklosti zato, ker je vesolje v toku in ne obstaja trajnost v mirovanju. Entropija se neprestano spravlja v nered in ponovno preureja. To ustvari časovno usmeritev.

Življenje je reakcija na to. Hoče postati bolj stabilno tako, da postaja bolj učinkovito v svoji začasni ureditvi. To se zgodi skozi avtopoezo. Organizem loči sebe od drugega(ih) z membrano. To ga odseka, omeji in razlikuje kot obliko. Ustvari pregrado med sabo in tokom, znotraj katerega se skuša organizirati; harmonizirati in stabilizirati samega sebe; omogočiti samega sebe. Vseskozi je v iskanju, da se loči od časa/prostora in da postane trajen/večen (preživetje).

komentar avtor satir — 2.02.2008 @ 19:38

simonarebolj

@smukc: ???? O čigavi neiskreni pohvali mene govoriš???? In reakciji ljudstva, ki ni vedelo, za kaj je šlo???? In žaljiva?????

Zgolj ugibam. Ampak mislim, da si s komentarjem zgrešil blog. Človek ni Iztok Gartner … khmmmm … In tole je blog o kapitalizmu od Človeka. Khmmm.

Pa tudi za tisti blog ne vem, o čem govoriš, ker ti nisem namenila nobenega komentarja. Skratka … preveč džointov ali kaj drugega?

komentar avtor simonarebolj — 2.02.2008 @ 19:54

@Satir: “Pademo v vedenjske vzorce, ker si izberemo pot, ki se najmanj upira naši Volji”.

Še vedno ne morem narediti povezave med “pot, ki se najmanj upira naši Volji” ter “Pademo v vedenjske vzorce”. Lahko to malo bolj razširiš?

Lp

komentar avtor Lucifer — 2.02.2008 @ 21:31

Simona, tole je post o kapitalizmu na cloveskem blogu, hvala bogu, da celoten blog ni o kapitalizmu, pol bi bil pa cist necloveski ;)

.::PiPi::.

komentar avtor PiPi — 2.02.2008 @ 22:18

@Lucifer: Jaz razmišljam na tak način.

Družbena zveza je skupnost različnih bitij, ki so udeležena v medsebojno koristnih odnosih, ki imajo za posledico žrtvovanje jaza/neodvisnosti. V vsaki zvezi mora udeleženec narediti kompromis z delčkom jaza. V osnovi je to dejanje šibkosti. Družba je osnovana na šibkosti kot njeni temeljni gonilni sili. Vsaka družbena enota je osnovana na potrebi. Ta potreba je nameščena v razvijajočega posameznika tako, da ta postane vse bolj in bolj odvisen od nje.

Ta zveza deluje kot različen organizem, ko so deli zadostno integrirani (harminizirani) znotraj celote in ‘jaz’ sprejme in se prilagodi njenem zahtevanem žrtvovanju samo-identitete. Ko se enkrat sprejeme, potem ‘jaz’ pridobi svoj občutek identitete direktno od super-organizma. Človek se identificira s svojo službo, s svojim družbenim statusom, s svojim spolom, s svojim prostorom v celoti, kot je definiran in določen s strani skupnosti.

Manj zavedni, manj ko deli posedujejo občutek identitete, so enostavneje integrirani v celoto. Mravlje, čebele, termiti formirajo močne in učinkovite družbene zveze, ker vsakemu posamezniku manjka samo-zavednost ali Volja, da se upre integraciji. Pri ljudeh bodo tisti, ki so najbolj negotovi ali nezavedni ali ki jim manjka duh upora, tisti, ki bodo najbolj uspešni znotraj družbene enote, ker bodo absorbirani in integrirani najhitreje in najenostavneje.

Ta enota ustvarja kontekst za interakcijo. To imenujemo kultura. Kultura je odvisna od poneumljanja njenih delov, da se lahko harmonizira. Egalitarizem, Demokracija, moderen človek so v splošnem produkti te harmonizacije. Nekateri to imenujejo udomačitev, jaz to imenujem feminizacija - zaradi različnih razlogov, ki jih ne bom tu navajal, da ne bom predolg.

To poneumljanje ima veliko efektov. Veliko preveč, da bi šel v detajle.

Vseeno pa so recimo specializacija, pokornost, toleranca, mentalni stres, “disfunkcija” nekatere od kontra-reakcij.

Lahko opaziš, da je ‘jaz’, kot sem ga opisal, odvisen od diskriminacije. ‘Jaz’ je akt razlikovanja in netolerance do tujih objektov - rečeno drugače, to je natančno nasprotje temu, kar je potrebno za integracijo. Sebe ločim tako, da izključim tisto kar nisem. Pa vendar trenutne družbene norme zahtevajo, da to vključim. Ljubezen postane univerzalna - od mene jo vsi zaslužijo v enaki meri in brez razločevanj. Moj karakter je določen s tem, kako sem vljuden, toleranten, kako sprejemam, kako sem odprt, ubogljiv, miroljuben, neagresiven. Na mene se sklicujejo kot na civiliziranega, ampak izraz udomačen tudi zadostuje. Živali, ki so bile udomačene razstavljajo veliko istih lastnosti.

Torej v bistvu socializacija sestoji iz uničevanja individualnih identitet, ki jih potem zamenja s skupnimi (deljenimi) identitetami (nacionalizem, rod, idealizem, itd…) Šport je dober primer. Veliko jih je udeleženih v zmage in poraze ekip, čeprav nikoli ničesar direktno ne prispevajo. Sebe asociirajo skozi skupino in živijo skupno skozi njo. Samo-zavest zamenjajo z grupno-zavestjo. Nacionalizem je še en dober primer.

Znotraj teh novih zvez, ki absorbirajo posameznike in jih integrirajo znotraj reda, so priložena določena pravila. Bitja v skupnosti delijo jezik, moralni sistem, ideal, realnost, sistem vrednot, družbena pravila, občutek identitete, psihologijo - skupno Voljo.

Znotraj te ‘realnosti’ so določena vedenja tolerirana, določena pa ne. Žrtvovanje individualnosti zavoljo integracije pomeni, da se individualna Volja, ker občuti lastne omejitve, izogne toku vesolja skozi avtopoezo na višji stopnji. Ravno tako, kot so molekule, ki sestavljajo telo, različni organizmi, ki so bili integrirani v večjo celoto za preživetje - žrtvovale so neodvisnost, da se je lahko ustvaril ‘Jaz’ - tako tudi posamezniki žrtvujejo osebno svobodo (potencial, izbiro), da eksistenco naredijo enostavnejšo tako, da ustvarijo pregrado med njimi - v zvezi z drugimi - ter vesoljem v toku. Z omejeno izbiro (svobodo) se osnuje notranji red (tisti kratkotrajni, nepopolni). Ustvarjen je nov samo-reguliran organizem.

Znotraj tega organizma so individualne Volje omejene na določene možnosti, neželjene možnosti pa so jim odsvetovane (zločin & kazen - religija - pritisk vrstnikov) s strani drugih. Volja je soočena z opcijama najmanjšega upora ali največjega upora. Izbere si enostavnejšega; tistega z najmanj trpljenja. Tukaj se žrtvuje kvaliteta. Kvalitetnemu življenju se odrečemo za kvantitetno življenje. Voljno se odpovemo določenim vidikom izkušnje življenja, da lahko v življenju uživamo bolj.

Ne ubijamo ali hrepenimo po ženi soseda, tudi če bi hoteli, ker je organizem oz. družbena enota naredila ta vedenja za draga ali pa, ker smo bili uspešno integrirani v moralnost zveze tako, da imamo take misli in dejanja za graje vredne, gnusne, nemoralne.

Na ta način individualna Volja izbere vedenje, ki mu bo povzročilo najmanj problemov in mu ponudilo največje nagrade za najmanjšo ceno.

Jaz sem vljuden ali ljubezniv ali možat ali ambiciozen ali odgovoren na način, kot to odobrava družba. Pridobil oz. priučil sem se vedenja.

komentar avtor satir — 3.02.2008 @ 00:09

Človek

Simona in Satir, podpišem. :) Naj se še zahvalim vsem ˝akterjem˝ za zanimivo branje. Resno.

Satir, zanima me pa tvoje mnenje o tistem, kar si izpustil - feminizacija - kam si ˝ciljal s tem?

komentar avtor Človek — 3.02.2008 @ 23:00

@Človek: Temu sem se hotel izogniti predvsem zato, ker je to preobsežno in skrčeno mnenje velikokrat da napačen vtis in se označen z etiketami kot npr: seksist.

Torej feminizacija.

V kontekstu, ki ga bom uporabil tu, sta moškost in ženskost bolj stanje bitja, psihološki pogled na svet in ne seksualna orientacija.

Racionalen um v poskusu, da se nanovo izumi in v poskusu, da se prebije skozi omejitve svoje lastne narave, uniči vse koncepte naravne determiniranosti - spol je pač eden izmed pomembnih aspektov naravne identitete.

Na to mesto postavi nove izvore identitete in kaže preference do tistega kar ga harmonizira znotraj njegovega okolja oz. kar v tem okolju vodi k stabilnosti. Človek nič več ne živi v naravnih okoljih, ampak sedaj živi v umetnih (človeško ustvarjenih) okoljih, torej izbriše vse povezave s svojo preteklostjo, da se lahko nanovo izumi v svojem novem okolju.

Izraz ‘feminizacija’ sem si izbral zato, ker ženske prokreativne strategije ustvarjajo psihološki tip, ki ima za posledico družbeno in kulturno indoktrinacijo, podreditev in toleranco. Ženska se je razvila, da je bolj podložniška in odvisna. To je reciporčna strategija, ki je postala nujna zaradi ženske potrebe po podpori med leti, ko je vzgajala otroke.

Izraz ‘udomačitev’, ki je samo druga etiketa za trend ‘feminizacije’, implicira kontrolo uma in popolnoma ne ujame vse udeležene biološke mehanizme. Živali imamo za udomačene, ko posreduje človek in iz njih izloči določene neželjene karakteristike, ki njemu niso koristne.

Ampak v naravi ni kontrole uma, zavestne izbire in odločanja. Ta proces je osnovan na nujnosti. Ko skupina raste se individualnost zmanjšuje in so vse karakteristike, ki vodijo v nestabilnost, izbrane in zamenjane s tistimi, ki povečajo kohezivnost in masovno identifikacijo. Dobimo moralnost, zakone, pravice, itd…

Moškost je oporekajoč, agresiven in neizprosen pogled na svet. To je verjetno zaradi prokreativne vloge v evoluciji. V večjih skupinah in obvladovanih okoljih je tak pogled lahko razdiralen in nevaren, zato mora počasi biti izničen v tem procesu harmonizacije.

komentar avtor satir — 5.02.2008 @ 13:24

Človek

Satir, aha, ja se bi kar strinjal ja. Čeprav ne vem če s tistim delom, da so se ženske razvile, da so bolj podložne in ubogljive, sam bi prej rekel, da so se prilagodile svoji fizični pojavi in svoje potrebe uresničujejo na bolj ˝mehak˝ način. Na tisti način, kjer se moški po navadi težje brani, medtem ko pušča trajnejše vtise in posledice. Od kod je tvoja teorija, ker bi si rad malo več o tem pogledal…

komentar avtor Človek — 5.02.2008 @ 21:42

Komentiraj

Trenutni knjigi

Charles Baudouin - Sugestion and Autosugestion ( a psyhological and pedagogical study based upon the investigations made by the New Nancy School ) Kurt Honolka - Svetovna zgodovina glasbe

Zadnja knjiga

Walter Dill Scott / Delton T. Howard... Kako uticati na druge (Veština pridobiti čoveka kao oruđe uspega - psihologija dokaza i sugestije)... The Psychology of Advertising in Theory and Practice - Walter Dill Scott ;

Zadnje objave

Arhiv

site statistics

 

Januar 2008
P T S Č P S N
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Please visit WP-Admin > Options > SPA and enter the key. Don't have a key? Signup here