Kje dobiti idejo? Kupiti, ukrasti ali

poiskati nekoga, ki jo ima v rokavu? Biti inovaviten ali uporabljati neke že izdelane rešitve?

To so vprašanja s katerimi se verjetno ukvarja vsaka oglaševalska agencija in podjetje, ki potrebujejo rešitev za promoviranje nekega izdelka…

Da je samo oglaševanje lahko umetnost, sem omenjal že v tej temi, zanima me pa predvsem koliko dajejo posamezniki na izvirnost oz. noviteto?

Uporabiti tujo že izdelano rešitev jo rahlo preoblikovati za lastne namene je sigurno najlažja izbira, ki jo lahko stori posameznik. Vendar pa je to dobro? Kaj sporoča tako podjetje ali posameznik?

Meni osebno to sporočilo deluje nekako ponižujoče za okolje v katerem živim, ponižujoče do slovenskih ustvarjalcev. Zakaj? Ker mi želi dati nek občutek, kot da smo nesposobni sami nekega potrebnega razmišljanja, neke ideje in inovativnosti. Čeprav se dejansko kaže drugače. Po drugi strani pa se mi pojavlja vprašanje kakšno je to podjetje že v samem srcu poslovanja in kam je usmerjeno, saj če uporablja nek oglas ali idejo, ki je bila že izdelana, za ta namen, potem ne morem reči, da je ravno inovativno…

Zakaj sem sploh pričel o tem razmišljati? Ker sem včeraj dobil v roke nek časopis, kjer je bila na zadnji strani slika, oglas za podjetje Mobitel ali za njihovo ponudbo instant internet. Do sedaj sem imel dejansko redke pomisleke o njihovem oglaševanju, saj so se mi njihove kampanje vedno zdele izvedeno natančno in odlično (razen kakšnih manjših zadev kot tista šipa v enem od znanih oglasov, ampak pustimo to…). Takoj ko sem sliko vedel, za katero umetniško delo gre in kdo je avtor…

Zakaj so potem tokrat uporabili tujo idejo? Sicer je že res, da se ideja vsebinsko pokriva in se nanaša na instant, vendar ali nimamo kreativcev (od toliko šolanih in laičnih), ki bi znali bolje? Ne ciljam na to, da je bila ideja ukradena. V kolikor je bila kupljena za uporabo, pa dejansko ne vidim smisla, ker sigurno ni bila poceni.

In kdo je avtor in kaj je original? Svetovno znana slika Warholova Campbell Soup, narejena leta 1962…

Kaj je poanta kopiranja? Tega nisem nikoli razumel in dejansko me zanima, če kdo ve za kakšne argument, zakaj bi to storil? Zakaj je ˝lastnik˝ rekel – ja, kopirajmo? Je pristaš Warhola in je to tribute? V tem primeru sem navdušen, vendar bi pričakoval omembo le tega…

Ali sem res prezahteven, kot mi nekateri očitajo? Ali res preveč kompliciram? Ne vem, zna biti res…

  • Share/Bookmark

44 odgovorov na “Kje dobiti idejo? Kupiti, ukrasti ali”

  1. 1 psycho psycho
    23:07 - 19.10.2007

    ravno te dni … pa pri najboljši volji ne vem, kje in kdaj (samo to vem, da nekje v medmrežju) … sem v zvezi z idejami naletela na nekaj takega: dobri kopirajo, odlični kradejo. citiram približno, ampak poanta je bila takšna. zdelo se mi je hecno. tale mobitelova kopija je pa cheap.

  2. 2 Yakamashi
    09:35 - 20.10.2007

    Meni se pa zdi spoof moralno precej neoporečen in sploh ne tako zelo cheap, vsaj dokler se bistvo skriva v načinu priprave, ne pa v vsebini paketa.

    Intermezzo: zelo lepo si zaokrožil cgp bloga s tole objavo, vključiš lahko še preostanek pribora in kake testenine, bučk :)

  3. 3 Človek Človek
    19:40 - 20.10.2007

    @Psycho, ta je kar resnična ja.. dobri kopirajo… :D

    @Yakamashi… Ni vse kar je slabo narejeno spoof :P Kar se pa tiče testenin… Bučk si ti :lol:

  4. 4 NeMirna NeMirna
    22:23 - 20.10.2007

    @Človek … mogoče je pa to namen … da je kopiranje/sposoja/kraja OČITNA ? Se torej “šlepajo” na nekaj že dokazano 2prodanega” (uspešnega, prepoznavnega)? Just a thought … nisem z marketing smeri, nimam pojma o “zadevah”, nisem kompetentna … samo razmišljam ;)

  5. 5 ana
    23:49 - 21.10.2007

    tudi jaz sem se takoj spomnila na mojga Warhola :D Načeloma ne maram oglaševalcev…mislim, vsaj tistih ne na naših tleh in televizijskih. sem pa videla že take, ki so mi jemali sapo. težko je bit zareeeees dober oglaševalec. originalen, okusen, privlačen.

  6. 6 Človek Človek
    00:34 - 22.10.2007

    Ja Ana, se strinjam, ni lahko delo, vendar na količino denarja, kot ga služijo, je fer pričakovati več, se ti ne zdi? Meni se zdi, da nas podcenjujejo…

  7. 7 ana
    07:28 - 22.10.2007

    ja seeej, o tem govorim! :) no, ne ravno tule, ampak sem se v zadnjem letu non stop zgražala, glede na to, kaj sem videla na naših đumbo plakatih. Ne podcenjujejo, tudi norca se delajo, počutim se ko butalec, ko gledam raznorazne “finte” :neutral:

  8. 8 Človek Človek
    13:57 - 22.10.2007

    Ja ampak najhuje pri vsem je… Da delujejo… :(

  9. 9 dr. Onyx
    14:42 - 22.10.2007

    Smrk…sem pa kar malo žalosten. Jaz sem jih pa v nekem mojem zapisu pohvalil, ker mi je bila ideja z pločevinko in sama oblikovalska rešitev všeč. No, tudi ko se odločaš, kaj boš kopiral, je potrebno pokazati nekaj kreativnosti..izbrati pravi original.

  10. 10 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    15:18 - 22.10.2007

    hehe, warhol, ja… pomoje če se mobitel kot družba zaveda kopiranja, so idejo “kupili”… konec koncev… jebe se njim, saj imajo denarja kot blata :)

    p.s. – ko sem sam dal črne črke na krvavo rdečo podlago, so se mi pritoževali, da se ne da brat… pri tebi se pa noben ne pritožuje. to ni fer no :D

  11. 11 Človek Človek
    22:53 - 22.10.2007

    Hehe, Onyx, kreativni kopirci, ni slaba ideja… Lahko bi imeli še festival… :D

    Fetalij, sej nisem reku da so ukradli, verjetno so plačali pravice… Čeprav sam sem rahlo skeptičen, ker verjetno fejst stane pravica za eno najbolj znanih slik v POPartu, pa da bi jo nekdo uporabil zgolj za Mobi opcijo…

    p.s.: pr teb se ni folku dal brat zarad vsebine, ne barve :lol: MA sej ne, to zato ker imam jaz doma drugačen monitor.. :mrgreen:

  12. 12 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    23:10 - 22.10.2007

    lol, zarad vsebine hahahahaha, car aja, sej res, pr teb dela… :lol: :lol:

    no ja, odvisno kok se mobitelu jebe za keš. in ja, vem da mora tole koštat kr konkretno. prijavmo jih :mrgreen: drugačen monitor lol

  13. 13 Človek Človek
    23:12 - 22.10.2007

    Bomo jih prjavl… Mehotu iz SAPa, k ma nočno dons :lol:

  14. 14 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    23:22 - 22.10.2007

    hahahahaha, kje si lih mehota najdu jebote

  15. 15 Človek Človek
    23:24 - 22.10.2007

    Ej spammer, mam eno besedo zate, k iščeš tiste ki so ˝butaste˝: SRBORIT :lol:

  16. 16 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    23:25 - 22.10.2007

    a to me zajebavaš zdej ker sm srb al kaj :lol: drugač sm pa spisek zaključu, boš lahko sodeloval drugič :mrgreen:

  17. 17 Človek Človek
    23:27 - 22.10.2007

    Eh je*** zdej, ne moreš kar tako zaključit :mrgreen: … P ane vem če nima ta beseda več skupnega z ritjo, kot samo nacionalnostjo…. :lol:

  18. 18 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    23:29 - 22.10.2007

    važno da sm imel ta blog odprt v treh zavihkih jebote :D

    enivej, jutri, jutri :mrgreen:

  19. 19 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    23:30 - 22.10.2007

    aja, tok da veš, zakaj ti števec 4 kaže spodaj. ja :D en si ti, trije sm jst. :D

  20. 20 Človek Človek
    23:30 - 22.10.2007

    a veš da sm hotu lih to napisat.. :lol:

  21. 21 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    15:16 - 23.10.2007

    kje sva ostala? :lol:

  22. 22 Človek Človek
    16:15 - 23.10.2007

    Mmm, ne vem, pejt mal pogledat k Reboljevi, te je spet mal ˝klicala˝ :lol:

  23. 23 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    16:48 - 23.10.2007

    hahaha, videl. nažalost se od tebe poslavljam… do jutri? :lol:

  24. 24 Človek Človek
    18:24 - 23.10.2007

    adju mon grisin :lol: :lol:

  25. 25 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    18:26 - 23.10.2007

    grisin? fu :lol:

    aja, sem nazaj. z replikami in komentarji. eh ja.

  26. 26 Človek Človek
    18:47 - 23.10.2007

    JA sem lih prebral ja… Sem želel nekaj pripisat.. Pa se mi ni dal, ker si ti že tri poste napisal, pa ni smisla :lol:

  27. 27 Frenk
    16:47 - 2.11.2007

    Pozdravljeni

    Če imamo v Sloveniji dovolj lastnih in kvalitetnih idej, potem jih uresničimo. Če pa jih nimamo me pa sploh ne moti, če bomo najboljši na svetu, kateri bomo ideje kradli, kopirali ali kako drugače do njih prišli, da bomo le od njih kot družba veliko imeli… Tudi drugi to delajo! Vendar pa kot mi je znano idej kar nekaj imamo, problem pa je te ideje v življenje spravit! Kaj bi rekel, PREVEČ ADMINISTRACIJE, PREDOLGI IN KOMPLICIRANI POSTOPKI IN …..

    L.P.

  28. 28 Človek Človek
    01:23 - 5.11.2007

    Frenk pozdravljeni,

    Seveda, se strinjam, da imamo predolge postopke za marsikatero idejo. Vendar imamo po večini še vedno preveč mišljenja, da je tuje vdeno boljše. To me žalosti, ker vem, kaj ponujajo slovenski ustvarjalc. no ja, marsikatero podjetje se tega že zaveda in izkorišča to možnost. S tem, ko mladi študentje ustvarjajo za njih, oni ponujajo študentom preboj na sam trg dela, s svojimi kvalitetnimi izdelki. In naša Akademija in tudi Famul sta vir idej in znanja, tudi za oglaševalske potrebe. Ampak kot rečeno, očitno je tuje vedno slajše. Ne bi bilo potrebno, da je tako…

  29. 29 nimiy nimiy
    02:05 - 5.11.2007

    vedeti je treba, da je oglaševanje namenjeno potrošnikom in ne umetniškim kritikom, ali kaj podobnega. tudi sami oglaševalci niti niso umetniki, ampak obrtniki. kopiranje že znanih, in pa seveda predvsem uveljavljenih form, ima smisel v tem, da s tem potrošniku ponudiš nekaj, s katerim se pač lažje identificira, ker mu je že od nekje znano. zato imamo recimo v reklamah znane osebnosti. torej, nek že uveljavljen vizualni element. mobitel se je pač očitno odločil svoj izdelek prodajati pod pojmom “konzerve”, kar je pač očitno nekaj, kar spada še najbolj v šestdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je pač konzerva postala nek simbol česarkoli že. reklame pač ne ustvarjajo mentalitete potrošnika, ampak jo poskušajo čimbolj izkoristiti.

  30. 30 nimiy nimiy
    02:07 - 5.11.2007

    pa uro si moraš na blogu nastavit za eno uro nazaj.

  31. 31 Človek Človek
    02:11 - 5.11.2007

    Nimiy, to sigurno drži, temu ne bom oporekal… Ampak a je preveč zahtevati od enega najboljših slovenskih podjetij napredek, ker v oglaševanju je še več trikov kot je easy way out… Na to sem se nanašal… Če me že prenašate okoli, dajte me vsaj toliko spoštovati in naredite nekaj izvirnega, na ta način…

  32. 32 Človek Človek
    01:13 - 5.11.2007

    Hmm, ura ja… Test…

  33. 33 Človek Človek
    01:14 - 5.11.2007

    test

  34. 34 nimiy nimiy
    04:26 - 5.11.2007

    ni toliko problem v izvirnosti, kot je v tem, ali bo ta izvirnost ciljno publiko prepričala, torej, ali bo ta izvirnost dosegla namen oglaševanja. najbolj kreativne oglase ponavadi vidimo zgolj na oglaševalskih festivalih. verjetno za to obstaja dovolj tehten razlog.

  35. 35 Človek Človek
    11:45 - 5.11.2007

    Nimiy, pa saj imamo tudi uporabno umetnost… Ali pa boš trdil, da zadeva ne more biti kreatvna in tržno uspešna… Za festivale pa vemo ja, so pač namenjeni zgolj izražanju…No sicer pa veva oba, kaj je lažje in da se pri nas delajo testi na 20-50 ljudeh, čeprav je vse skupaj skregano s samo idejo PRja… Saj vem, če deluje v USA, ni hudič da ne bo tudi pri nas…

  36. 36 ZigaK
    13:06 - 5.11.2007

    Meni se zdi pa ta reklama prav posrečena: kot nekakšen tribute Warholu. Namreč kaj je delal Warhol? Kopiral je – v tem primeru je pač naslikal Campbell-ovo instant juho in ji dal dodatno vrednost/sporočilnost. Mobitel (oz. avtor reklame) je pa skopiral njegovo sliko in še njegov način ustvarjanja :) in ji dodal še …

  37. 37 Človek Človek
    13:10 - 5.11.2007

    ZigaK, Warhole ni kopiral konzerve, temveč je nardil za njo design po naročilu… In to je tisto, kar sam pravim, da bi moral i tudi pri nas početi – dati nekomu narediti umetniško uporaben design… In če bi mobitel povedal ali kjer koli omenil, da je ideja povzeta po njem, bi bil to tribute… Tako pa je zgolj kopija…

  38. 38 ZigaK
    17:16 - 5.11.2007

    Design po naročilu? Si prepričan? Kaj pa če je kopiral? Je potem tudi on baraba? :)

  39. 39 Človek Človek
    02:27 - 6.11.2007

    Hmm Ziga, če je kopiral potem si je vzel res veliko časa za to.. Njegova dela za Campbells so kot portfolio navedena tukaj: http://www.warholprints.com/portfolio/Campbell.Soup.I.html ;)

  40. 40 ZigaK
    12:35 - 6.11.2007

    Še malo poguglaj, pa bo. ;) http://www.moma.org/collection/browseresults.php?objectid=79809 http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Warhol

  41. 41 Človek Človek
    12:37 - 6.11.2007

    Ziga ne dela link…

  42. 42 ZigaK
    13:19 - 6.11.2007

    http://www.moma.org/collection/browse (podčrtaj) results.php?object_id=79809

  43. 43 Človek Človek
    13:28 - 6.11.2007

    Hmm, viš ga hudiča… Se pravi se govori o kopiji kopije?

  44. 44 Človek Človek
    13:30 - 6.11.2007

    Čeprav je imel Andy sporočilo, seveda, to ne gre pozabiti ;)

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !