Scientologija. Vera, kult ali zgolj posel?

Koranu je zapisano: Vsaka doba ima svoje knjige. Velikokrat sem razmišljal o tem reku, predvsem ko sem se ubadal z ˝religioznimi˝ mislimi in njihovim pripovedovanjem.

Prepričan sem da je čas za novo Knjigo. Knjigo, ki bo blizu današnjemu človeku.

Opažam, da nisem sam.

V prejšnjem stoletju, smo bili priča vedno novih poskusov. Jehove Priče in ameriške New Age (ali Self diagnostika), so se pojavila z razlogom.

Freudova psihoanaliza, ki je v pričetku prejšnjega stoletja prevzela svet, je osnova za novodobno samopomoč, ki je najprej ˝obnorela˝ USA, ima danes vedno več privržencev. In zadnja in najmočnejša frakcija te miselnosti je Scientologija.

Beri naprej…

Lafayette Ronald Hubbard, ameriški pisatelj znanstvene fantastike, katerega dela so ocenjena kot ˝šund˝, leta 1952 napiše knjigo Dianetics. Človek, ki je bil vojaški poveljnik, po izobrazbi gradbeni inženir, nekaj časa fotograf se je pač odločil pisati knjige. Že s sedemnajstimi leti se je srečal z deli Aleisterja Crowleya, katera so mu predstavila svet okultizma in magije. Ta dela so vplivala na njegov svet v tolikšni meri, da je pod njihovim vplivom in pod vplivom ˝psevdofreudovske˝ miselnosti sestavil zgoraj omenjeni Dianetics, knjigo o samopomoči in NLPja (nevro lingvističnega programiranja), ki je postala osnova za nastanek Scientologije.

Leta 1953 ustanovi Scientološko cerkev in ˝posel˝ se prične. V mnogih državah ima ta nova ˝religija˝ že pravni status verske skupnosti, med drugim tudi v Sloveniji. Njen razmah je hiter, saj je Veliko Britanijo, Francijo in Španijo preplavila že v šestdesetih letih, medtem, ko tega statusa v Nemčiji nima. Nemški voditelji ji ne priznavajo ˝verskega˝ namena, temveč jo vidijo prej kot poslovno ideologijo, kar ji očitajo tudi mnogi znanstveniki, predvsem psihologi in filozofi. Ne glede na to ima Scientološka cerkev danes že več kot 10 milijonov pripadnikov. To se mi ne zdi ravno majhna številka, glede na to, da se je njena vsebina dopolnjevala vse do avtorjeve smrti leta 1986. Ali bolje rečeno, na osnovnih temeljih, ustvarjeni v letu 1960, so v 47ih letih pridobili kar lepo število privržencev. Njihovi najbolj vidni predstavniki so Hollywoodske zvezde, kot so John Travolta, Kirstie Alley, Catherine Bell, Tom Cruise, Katie Holmes in celo najbogatejši Avstralec James Pecker.

Kaj je Scientologija?

Naj poizkusim opisati na kratko. Scientologija je hibrid znanosti in verske pripadnosti, ki nekako posega po psiholoških analizah in vzorcih in z uvajanjem vere v samo stroko psihologije odpravlja potencialne negativne lastnosti, ki jih je človek nabral v svojem trenutnem ali preteklih življenjih. Njegovo duhovno uravnovešenost preverijo z napravo (Electropsychometer), ki meri pretok energije v samem telesu, na osnovi le te, pa se določi, na kakšen način je posameznika potrebno osvoboditi…

Sama beseda Scientologija je sestavljenka iz besed Sci in Logos in po njihovem prevodu pomeni Študija resnice. Je študija o razmerju duha nasproti človeškemu telesu in iskanju korelacije med tema dvema pojmoma za dosego osvoboditve in odnosa do sveta.

Osnovna miselnost pravi, da je človek nesmrtno, duhovno bitje. Njegov obstoj se razteza več kot na zgolj eno življenjsko dobo. Njegovi potenciali so neomejeni, večine se sam niti ne zaveda. Njegove zmožnosti presegajo zgolj samo uresničitev, reševanje lastnih problemov, ampak lahko dosega neskončne možnosti zavedanja. Do sem nič nenavadnega in novega. Prav tako v nadaljevanju lahko potegnemo vzporednice s starimi Vedami in dognanji. Nadalje namreč Scientologija loči tri sestavne dele posameznika na dušo, um in telo.

Prisegajo na osnovno človeško potrebo preživetja, katera pa se deli na ti. 8 dinamik.

Osma dinamika je Neskončnost, ali splošno rečeno Bog, Kreator ali Najvišje bitje.

Sedma dinamika je duhovna dinamika brez identitete, je življenjski vir.

Šesta dinamika govori o Fizičnem svetu, ki je razdeljeno na štiri dele, čas, materijo, prostor in energijo.

Peta dinamika je sestavljena iz živih bitij, flore in favne.

Četrta dinamika je Človeštvo kot vrsta.

Tretja dinamika se naslanja na Skupinsko preživetje, bodisi si v obliki prijateljstva, skupine, naroda ali rase.

Druga dinamika zavzema družino in potomce.

Prva dinamika pa je posameznik, njegovo telo, um in materialne posesti. Skozi te dinamike uči, da se posameznikov vpliv ne konča pri njem samem, temveč se širi na vseh osem zgoraj opisanih delov. V bistvenem delu same filozofije je ARC Triangle in tonska lestvica. V osnovi zatrjujejo, da vse bazira na interakciji in komunikaciji, ki je sestavljena iz Affinity (sorodnost), Reality (resničnost) in Communication (komunikacija). Na ta način Scientologija uči uporabljati tonsko lestvico za komunikacijo na osnovni ravni, za pogovor in doseganje ciljev.

Vse lepo in prav. Nič novega, nič pretresljivega, nič inovativnega. New age v vsej svoji ozkosti z velikim vprašajem. Zakaj? Scientologija ni poceni. Točnih podatkov za tečaje ni, obstaja pa veliko tožb in pritožb, kjer so ljudje v iskanju višjega smisla izgubili vse, celo lastno svobodo. Vse v smislu boljšega jutri za posameznika. V vero do samo izpolnitve in srečnejšega življenja. Primerov kot je Harriet Baker, ki toži Scientološko cerkev za povračilo 27.000 porabljenih USD, je veliko. Ker ji niso pomagali. Pomagali so ji zgolj pridobiti 45.000 USD veliko hipoteko, da je lahko plačala račune, ki so jih izstavili, ko so ji pomagali po smrti njenega moža.

Primer dr. Robert Gearyja, zobozdravnika, ki je skupaj z ženo po pet mesečnih seminarjih zapravil 130.000 USD za predavanja in 50.000 USD za knjige s podpisi Hubbarda, je še bolj zanimiv. Ko so se pojavile težve z plačilom in bančnim posojilom, je njegova žena izginila za 14 dni, dokler vsi računi niso bili poplačani. Primer se je končal z zaprtjem Roberta v umobolnico, zaradi živčnega zloma.

Po podatkih ima ta cerkev danes na plačilni listi preko sto odvetnikov, ki na njen račun služijo preko 20milijonov USD na leto. Ameriška IRS in FBI se ukvarjata s samim problemom že od samega pričetka, vendar so stvari skoraj nedotakljive, saj so njeni pripadniki vpleteni v visoke kroge vseh družb in držav. Samo cerkev so tožile vlade kot je kanadska, španska, francoska in italijanska, pred samimi sojenji pa so se dogajala čudna izginotja pomembnih dokumentov iz sodniških pisarn…

Kaj je dejansko res Scientologija in kdo vse stoji za njenim obstojem sam sicer ne vem, dejansko glede na to, da je že za osnovni paket potrebno plačati preko 1000 USD verjetno nikoli ne bom izvedel.

Vendar me bolj zanima to, kdo in s kakšnim namenom lahko danes odpre versko skupnost in kdo dejansko nadzira njihovo legitimnost ali dobro namero? Kaj vse je človek pripravljen narediti za boljši danes in jutri vemo, vendar ali bo vsak nov poizkus diskreditiranja obstoječih zgodovinskih zapisov zmanjšal smisel verovanja v inštitucije še bolj, kot je sedaj?

Kam bo vse to pripeljalo? Do nečesa boljšega ali do absolutno razdrobljenega in zgubljenega? Človeštvo še nikoli ni bilo pred tako močno preizkušnjo…

  • Share/Bookmark

44 odgovorov na “Scientologija. Vera, kult ali zgolj posel?”

  1. 1 had
    13:00 - 17.09.2007

    “da je že za osnovni paket potrebno plačati preko 1000 USD verjetno nikoli ne bom izvedel”

    evo.. to je smisel vere.. da placas in potem pride razodetje.. podobno je z raznoraznimi inicijacijami, ki so vse bolj moderne, ceprav je potrebno za vsako placati precej denarja..

    vsak clovek lahko odpre versko skupnost in sluzi denar na racun lahkovernih ljudi.. lahko pa gre celo tako dalec, da mu starejsi ljudje zapuscajo v oporokah premozenje..

    definitivno se splaca biti ustanovitelj vere :)

  2. 2 joste
    13:03 - 17.09.2007

    Zna bit pa vsaj bolj zanimivo branje, kot pa o raznih angelih, čudežih, marijah, gobovcih, sveti trojici in podobnih modelih pri krščanstvu. Mi je razlagal kolega, da je videl scientološko cerkev v Londonu in pravi, da je na recepciji delala taka bejbe, blond, veliki joški in vsi te parametri, da nisi mel šanse se ne prijavit, če si mel teh jurja dolarjev v žepu.

  3. 3 Tibor Jablonsky Tibor Jablonsky
    13:36 - 17.09.2007

    Fuck L.Ron Hubbard and fuck all his clones, fuck all this gun tottin’ hip-gangsta wannabes… (J.M.Keenan)

  4. 4 Človek Človek
    13:43 - 17.09.2007

    Had se strinjam,da smo ljudje lahkoverni, vendar ali ni država odgovorna za našo dobrobit? Ali ni to smisel države, ali pa je njen smisel zgolj pobiranje dajatev? Ljudje smo lahkoverni samo za to ker hočem dobro zase, zato smo pripravljeni na marsikaj, seveda pa so tu ˝volkovi˝, ki na to računajo. Ampak, kako lahko taki volkovi obstajao?

    Joste, ma kaj pa vem… Zanimivo branje podpovprečnega pisca, ki je prebral deset knjig in nametal skupaj malce fizike in NLP ˝manipulacije˝? No ja verjetno kakor komu… To pa da imajo ˝primerne˝ zaposlene, pa niti ne dvomim, glede na to, kdo so njihovi ˝ambasadorji˝… Konec koncev že dva člana plačata tiste velike joške… ;)

  5. 5 Človek Človek
    13:47 - 17.09.2007

    Tibor, who is J.M.Keenan? Google mi najde neomejeno število teh oseb… :)

  6. 6 rockstar1707
    14:13 - 17.09.2007

    Vse v redu in prav, dokler zadeva ne postane dokaj nevarna za zdravje. Obstajajo namrec komune za odvajanje odvisnosti od drog, ki delujejo v okviru scientologije (ceprav tega na zacetku nikjer ne omenijo). Cena je zelo visoka, kar najbrz ni potrebno posebej poudarjati, osebje pa ponavadi ni kaj dosti usposobljeno za delo z narkomani. Terapija je denimo 2 uri savne ipd. Da se telo ocisti menda.

    Kakorkoli, ima Maynard (@Jablonsky) kar prav.

  7. 7 rockstar1707
    14:17 - 17.09.2007

    @Clovek

    To je James Maynard Keenan, sicer pa pevec skupine Tool, Perfect Circle, Puscifer pa se kaj najbrz.

    https://store.puscifer.com/

  8. 8 pika
    14:23 - 17.09.2007

    Eh, Človek, kako naj država določi, kdo je kredibilen, da verujemo vanj ali ne in mu nakažemo denar ali ne? (najbrž se oba strinjava, da so naši poslanci rojeni za to… ;-) ) Konec koncev je takšen ukrep poseganje v osnovne človekove pravice.

  9. 9 nada
    14:37 - 17.09.2007

    Sem že opazila, da je v novi dobi zelo pomembna retorika, prave študije,treningi,mentorji,psihjatri,ekonomisti,teologi cela armada možganov……vse sorte znanstvenikov bo moralo nekako preživeti z novodobnimi idejami, bolj ko so ovčice izobražene, boljšo tehniko mora imeti pastir….pa saj ni važno, denar mora krožit, če hočejo postat nesmrtni AMEN.

  10. 10 brane
    15:24 - 17.09.2007

    Naj Sc. tekmuje za tržni delež, kot vse ostalo. Kdor začne pri otrocih, je v prednosti, ker mu vse verjamejo. Tu so vsaj toliko pošteni, da morajo biti člani polnoletni. V članku je veliko ocen avtorja, ki bralca že vnaprej usmerja, namesto da bi si sodbo izdelel sam. Brane

  11. 11 elohel
    15:52 - 17.09.2007

    Pametni so ateisti. Zakaj bi bil pripadnik neke vere, ko pa je le še ena dodatna denarna obremenitev. Da ne govorim kako poneumlja.. Tom Cruise je pojedel tisto ‘posteljico’, ko sta dobila otroka – waw, jaz si bom pa zmislil, da je dobro, če po striženju popražiš lase in jih zmažeš za kosilo. Kretenizem. Še boljš je pa, ko ljudje pobarvajo jajca in jih nesejo v cerkev požegnat. Top class.

    To so zame znaki neuravnovešenosti, jebi ga..

  12. 12 Oz
    16:07 - 17.09.2007

    lejga ka pa tista zgodbica da je jezus umrl pa ustal od mrtvih??? jeboga ej :D človek božji. dj si pa zamisl da bi živu tam dou ko so muslimani pa islamisti :x

  13. 13 Človek Človek
    17:24 - 17.09.2007

    @Pika… Kako pa država lahko določi kje se kadi in kje ne? Kako pa država odloči klatera mamila so legalna in katera ne (predvsem imejmo v glavi tista s podobno kemično sestavo, kjer so nekatera legalna nekatera ne…). Kako država določa kdo plača davek in kdo ne? Se pravi odpreti podjetje je nesmiselno, bolje je ustanoviti vero? ;)

    @Brane, res je. Ampak to ni članek. Je moje razmišljanje. Nisem plačan novinar… ;)

    @Elohel… Ateist si lahko dokler je vse v redu, pred smrtjo, ali v težki neozdravljivi bolezni pa nihčene ostane ateist… (Trstenjak)

    @OZ, Jezusovo vztajanje naj bi bila prispodoba… Živeti v islamskih državah? Zakaj pa ne? Seveda ne v tistih, kjer se meša ˝Zahod˝ in ustvarja nestrpnost…

  14. 14 Človek Človek
    17:40 - 17.09.2007

    @Nada, sem te zgrešil,se pa v celoti strinjam…

  15. 15 pika
    19:41 - 17.09.2007

    Človek, a nas država s temi zakoni, ki si jih naštel, ŠČITI???

  16. 16 blaz
    20:59 - 17.09.2007

    kaj je treba v krščanstvu plačat? menda tut tam velja,da je muss samo umret. če se ne motim je vse ostalo, tudi plačevanje maš na izbiro … pa barvanje pirhov mislim da ima precej specifičen pomen … sicer pa, če se ne motim, je prva Cerkev (kristjani v prvih stoletjih) živela precej ubožno in se nihče ni redil na njihov račun. tudi če je sedaj kaj drugače, to ni nujno smisel te vere (ali katere druge) …

    ne bi čisto po vsem mlatil – animizem in podobne prazadeve niso nikomur prinašale dobička. Človek se mora samo vprašatpar vprašanj (od kod smo ali kaj podobnega) in ugotovi, da nimam pojma in da v življenju tega ne bo nikoli vedel. ker je sicer precej nebogljen v primerjavi s temi vprašanji se pač porodijo določena verovanja, ki temeljijo na taki ali drugačni osnovi – razsvetljenje, razodetje, nemoč ali pa tudi goljufija in naivnost

  17. 17 Človek Človek
    01:38 - 18.09.2007

    Pika, ne vem… Kaj ti misliš? ;) Ne seveda nas ne ščiti, vendar, če lahko sprejema takšne zakone, zakaj ne bi še kakšne ˝koristne˝? No ja saj verjetno je tudi ta koristen… za nekoga… :/

  18. 18 pika
    10:44 - 18.09.2007

    nič ne mislim, sem ženska :-) Tale “tvoj” zakon bi uvrstila v predolgo verigo pretežno neumnih zakonov, ki skušajo zmanjševat posledice, ne vplivajo pa na vzrok. Stokrat premleta tema je to, tako da postaja že dolgočasna. En komentar se je izgubil nekje…, misliš, da so za to krive scientološke moči ;-) ?

  19. 19 Človek Človek
    10:45 - 21.09.2007

    Pika najprej en velik :P Kar se tiče verige zakonov… no ja, lahko se jih domislim še kar naekaj, pa ne verjamem, da bodo kaj manj smiselni, kot tisti, ki so že sprejeti ;) Sama si prešla na zakone, mene je samo zanimalo, kako je to mogoče, da se stvari, ki so ponekod označene za posel, lahko sprejemajo nekje kot verska skupnost? In glede na to, da se to da, me je zanimalo, kako bi sam do tega prišel? ;) Kar se pa tiče izginotja komentarja… mogoče pa je telekom tudi sekta? ;)

  20. 20 pika
    12:05 - 21.09.2007

    Oooo, jaz sem bila pa že prepričana, da si se skujal, ker sem tvoj zakon označila za neumnega :-)

  21. 21 Človek Človek
    12:29 - 21.09.2007

    Hmmm, mogoče pa sem se. Mogoče pa to nisem jaz. Mogoče jaz sploh ne obstajam. Mogoče obstoj ne obstaja… :lol: V glavnem, če bi se kujal vsakič, ko nekdo označi mojo misel za neumno, potem bi se moral kujati še za najmanj dvajset prihodnjih življenj… Mogoče se pa bom :lol:

  22. 22 kaktuskaktus kaktuskaktus
    12:34 - 21.09.2007

    ajjajjaj. kdaj si bo človeštvo pršlo gor, da ni ničesar po smrti, da smo samo gnojilo za rastline in nič več, kot to. in to spoznanje je brezplačno.

  23. 23 pika
    14:02 - 21.09.2007

    @kaktuskaktus-tudi spoznanje, da je bilo že marsikaj pred smrtjo in da bo še veliko po naši “smrti” je brezplačno ;-) . poleg tega ti odpira kup novih možnosti za učenje, upanje, veselje… Če se pridružiš kakšni verski instituciji, imaš pa še to zadovoljstvo, da si “pametno” vložil denar, ha, ha. več o tem te bo Človek razsvetlil (zaenkrat še zastonj, upam ;-) ) @ Človek- na slikci se že kujaš in gledaš stran, in to na moško…

  24. 24 kaktuskaktus kaktuskaktus
    15:14 - 21.09.2007

    @pika – učenje bedarij, upanje ali samo strah pred smrtjo, veselje pa mi prinaša dober standup komedijant. sem član največje verske institucije, ki pa od mene ne dobi niti centa… in sem s tem nadvse zadovoljen

  25. 25 Človek Človek
    15:37 - 23.09.2007

    @Kaktus… človeštvo ˝si bo prišlo gor˝, ko bo tvoja trditev potrjena, oz. ko bo nasprotna ovržena. Do takrat pa si lahko izmenjavamo mnenja. Moja ˝cerkev˝ pa dobi od mene skoraj ves denar… Ampak moja cerkev je glasba…

    @Pika, s tvojim provokacijami namiguješ še na nekaj česar ne zaznam? :P Na kateri slikci misliš, da se kujam? V avatarju ali tam pri avtorju? Če gre za avatar, to nikakor ne drži, saj me je fotograf ujel, ko sem nekoga iskal… Če pa misliš tisto pri avtorju, potem ti priznam, da imaš izredno dobro oko, saj je bilo dejansko možno v ozadju nekaj na tem, ker sem se moral fotografirati sam, ker nisem imel primerne slike za ˝letak˝ in ostalo prop. gradivo… In to ob sedmih zjutraj, saj se ˝uradna fotografinja˝ ni bila sposobna zvaliti iz postelje…

  26. 26 Človek Anonimnež
    18:08 - 23.09.2007

    @ej človek, tvoja “cerkev” mi je pa všeč, in ji tudi sam namenim večino budnega stanja, čeprav sem samo poslušalec. jah glede človeštva in spoznanja imaš najbrž kar prav, čeprav po drugi strani je bolje tako kot je, da imajo nekateri saj neko uteho in upanje… pa še ostali se mamo nad čem razburjat.. mislim, kam bi pa prišli če bi bilo vse lepo in prav.. samo še eno živo bitje bi bili in nekaj izjemnega, kar smo sedaj (vsaj radi tako mislimo)

  27. 27 Človek Anonimnež
    18:11 - 23.09.2007

    ok zgornji komentar je v bistvu od kaktuskaktus, ker je na drugem računalniku in se je pozabil prijavit.

    lpkk

  28. 28 nikja
    14:22 - 3.10.2007
  29. 29 Človek Človek
    14:36 - 3.10.2007

    huh Nikja, veš, da mi ne odpre, oz. je bela stran… kaj pa pravi?

  30. 30 nikja
    22:04 - 3.10.2007

    novinarka revije Rolling Stone se je za šest mesecev infiltrirala v scientološko skupnost, posnela več izpovedi … in zgodba je srhljiva … blodnje, izkoriščanja, zavajanje, finančne zlorabe … če na google vtipkaš ‘rolling stone’ in ’scientology’ bi moral ta članek biti prvi zadetek. N

  31. 31 Človek Človek
    22:15 - 3.10.2007

    Hmm, ja saj me je drugače prej vrglo na to stran- članek, ampak se stran odpre in tam kjer naj bi bil članek imam prazno… ampak sem našel alternativo, uporabil sem explorerja… grem brat…

  32. 32 nikja
    22:44 - 3.10.2007

    ja, nor tekst. meni najljubši je tisti del o napadu xenuja … bizarno … a kar je še najhujše: danes sem na 24ur.com prebrala (ok, verodostojnost je vprašljiva), da si tom cruise gradi bunker za deset milijonov dolarjev, da bo preživel ravno napad … xenuja … khmmm … no, se pritipkam na tvojo stran spet jutri. lahko noč. n

  33. 33 Človek Človek
    14:48 - 4.10.2007

    huh, ja ta je močna ja… xenu… imam občutek, da človek nikoli ni bil tako izgubljen kot je danes, zato je pripravljen sprejeti še tako bizarno ponudbo, če že zaradi drugega ne, zaradi ˝lasne pomembnosti˝… to kar se grejo Kruzi in podobni je najlepši primer nečimernosti, ko jim ni dovolj slava in denar, sedaj bi bili radi še bogovi in živeli na svoji atlantidi na arabski palmi… Sad but True…

  34. 34 Anon
    09:57 - 27.01.2008

    We Are Anonymus We Are Legion We Do Not Forgive We Do Not Forget Expect Us

  35. 35 folk odprite oci
    21:07 - 12.04.2008
  36. 36 kiler
    18:20 - 30.12.2008

    DOKLER BODO V SVETU VLADALE VERE NA SVETU NE BO KONCA VOJN.4 LETA IMAMO CASA DA SE UZIVAMO V TEM PONORELEM SVETU LJUDI .LETA 2012 JE NA ZEMLJI KONEC NASE CIVILIZACIJE IN BLESAVIH VER VSEH VRST.

  37. 37 Jasna
    18:44 - 30.12.2008

    Človek: To ti ne veš, ti samo slutiš ( vse to kar si spisal o scientologiji ). Vera pač kot vsaka druga. Zakaj bi bilo z njo bolj narobe, kot z ostalimi verami? s

  38. 38 Človek Človek
    18:54 - 30.12.2008

    Jasna, mislim, da se strinjava glede na moje pisanje:

    Kaj je dejansko res Scientologija in kdo vse stoji za njenim obstojem sam sicer ne vem, dejansko glede na to, da je že za osnovni paket potrebno plačati preko 1000 USD verjetno nikoli ne bom izvedel.

    Glede smisla ostalih ver pa je preveč za povedati, da bi lahko strnil v en komentar…

  39. 39 Jasna
    20:38 - 30.12.2008

    Nekje sem slišala, da muslimanskim vernikom odbijeo procente od dohodka za financiranje religije. Kako se financira Rkc itak veš: ofer, maše, pogrebi…Celo Vida Žabot je nekoč povedala, da so njeni seminarji ( mislim, da so stali takrat okoli starih 100 000 tolarčkov ) toliko dragi, ker če nekdo toliko plača stvar jemlje resno in seveda pride na seminar. Imam filing, da je plačilo celo povezano z tem koliko je človeku pomeni religija za katere je član. Več kot plačaš bolj si resen, vnet, gorečen ali kaj ti jaz vem kaj še….to ni slaba psihologija ali taktika. Pri Rkc me prav nervira “ofer”. Bolj pošteno bi bilo, če bi pobirali vstopnino od 5 evrov. V bistvu Vatikan itak leži na zlatu ampak vedno jamrajo. Ko vse to pogledaš, nič čudnega se ne zdi pri scientologih. V bistvu jih niti ne poznam. Pred meseci sem brala na netu o Projectu Camelot in tam se seznanila z scientologijo. Koliko kaj stane Cabala v kateri je Madonna?

  40. 40 Jasna
    15:19 - 2.01.2009

    Killer: Nič bat, slišala sem, da je možnost 1:450 000. To je baje kar kritično. Dobro, da za to vedo že leta preden nastopi dejanska nevarnost tako, da bodo to zadevo ( kaj je že asteroid ) lahkotno iztirili z steze.

  41. 41 Človek Človek
    20:28 - 4.01.2009

    Jasna ne bi mešal ˝starih ver˝ z novodobnimi new age kapitalističnimi potrebami… Tisti, ki veruje v Alaha ne dobiva nikakršnih položnic, tako da je to iz trte zvito. Vse kar Islam od svojih vernikov zahteva je darovanje ob Hađu, od katerega gre pa naj bi šlo čisto vse med uboge, vsaj tako pravijo tisti, ki so bili prisotni in so to razdeljevali… Seveda pa lahko nekateri ljudje pod krinko le tega služijo. Tudi krščanstvo ne sili ljudi v cerkve in tudi če farani nimajo denarja jih ne vržejo zaradi tega ven. Nasproti Scient… pa sploh ne sprejme že v samem pričetku, če ne vložiš denar… Kar se tiče postavljanja cen se delno strinjam, ker sem ravno vte šole zahajal, ampak postavljanje cen je že mala znanost in samo visoka cena ne prinese nekega efekta… Vprašaj tistega fanta (sem pozabil ime), ki je v SLO prodajal svoje ˝znanje˝, pa so seveda njegovi sledilci zahtevali denar nazaj… No tega v SCI cerkvi niti ne moreš, to sem že pisal zgoraj, pa čeprav si za njihove seminarje zapravil že 130.000 USD in od tega nimaš nič… Bova rekla, da je celo to premajhna cena, da bi ta oseba jemala cerkev resno?

    Tukaj sem sam rad zelo previden, saj nobena vera v svojih knjigah ne zahteva darov zase, to je kasnejša ideologija posameznikov, ki vere niso imeli, so se pa znašli na pomembnih položajih…

  42. 42 Človek Človek
    20:28 - 4.01.2009

    Glede 2012 pa Maji nikoli niso omenjali asteroidov aličesa podobnega…

  43. 43 Sena
    18:49 - 13.07.2009

    Pa smo tam…Religija,sekta,Bog s tem ali onim imenom…Rojena v muslimanski družini,kajpak tako tudi vzgajana;odraščala v krščanskem(katoliškem) okolju,s sosedi pravoslavci…Ne,ni še vse! Hodila k yogi in se “ubadala” z reikijem…Kaj je prav in kaj je narobe?…Moje spoznanje :VSAK VERJAME V TISTO KAR HOČE in vsak vneto zagovarja tisto,kar želi.Pravzaprav nekje globoko v sebi vsi vemo,da smo pod enim soncem (nekatere pač bolje greje),pa če mu rečemo sonce,sole,sunce,sun….ali kakorkoli že,vemo,da smo na tem prečudovitem planetu,ki mu Zemlja (World,Terra,..)rečemo in vemo,da ne bomo večno in ker nas je (priznali to ali ne) strah pred neznanim,pred bolečino in zapuščenostjo,si izmišljamo takšne in drugačne rešitve in se združujemo v religije in sekte kot v športna moštva in seveda za slednje tudi navijamo…Na koncu spoznamo oz. se” prosvetlimo”… Ni mi treba odšteti še tisoč evrov,da bi spoznala,da je edino,kar je v življenju pomembno ljubezen(ne sex),toleranca in razumevanje …Bono Baršek je napisal čudovito knjigo,preprosto,vsemumljivo “RESNICE ŽIVLJENJA”Osebno mislim,da je najbližje resnici…

  44. 44 janko
    13:15 - 10.09.2009

    Malce brskam po tej temi, ker me novodobne psihološke in parapsihološke smeri zanimajo. Nabavil sem originalne knjige o dianetiki (cel kup za 50 eur!) in vse kar lahko rečem, da nisem našel nič “pregrešnega” … veliko smeri v prihologiji se je od takrat (50. leta) kar precej razvilo in uzkristaliziralo, moramo pa priznati, da je avtor dianetike precej inovativen in da je marsikateri guru novih psiholoških smeri njegove ideje zapakiral v svoje “avtorske” okvire …

    … ob vsem pljuvanju “klasičnih” religij na NEW AGE smeri me vedno preveva občutek, da se jim v “lonček” ne nateče dovolj dušic in cekinčkov in v tem grmu so vsi zajci :)

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !