Kako veš, da se v kuhinji nekaj žge ali Evrovizija 2007

Najprej naj rečem, WOW!!! Bravo Helsinki, bravo Finska, bravo Nokia…. Vse čestitke pri izvedbi. Zame osebno je bil to en najboljših dogodkov viden na televiziji zadnje čase. Kapo dol. Seveda govorim o organizaciji, scenografiji in internetni strani. Ostalo? No pa pričnimo.

Prva negativna kritika gre RTV Slovenija, zaradi izbora Mavčeve za komentatorico tega eventa. Zakaj? Zato ker ta deklica ve o glasbi ravno toliko kot jaz o hemeroidih. Slišal sem za njih, imel jih nisem, prav veliko se pa tudi nisem pozanimal. Ja saj je ˝popularna˝ (v pravem smislu besede – ljudska), vendar kaj več od tega žal ni. Očitno je njena najbolj priljubljena pevka Janis Joplin, glede na to, da je bila to njena edina primerjava glasov, ki smo jih slišali. To je izjavila pri izvajalki Magdi RÚZSA, Madžarski predstavnici. Glede na to, da je pesem Blues, je seveda ˝raskav˝ glas pravilna izbira za to zvrst, vendar Janis ni pela ˝Country Bluesa˝, ampak ga je Partonova katere glas in način je bil izredno podoben Magdi… Ampak Mojca skače čez planke in dragi moji programski vodje, tam naj tudi ostane…

Pa pustimo Mojco, ona je pač vesela deklica, ki ne zna poslušati tišine, kot pravi v svojem blogu…

V naslovu sem napisal, da se v kuhinji nekaj žge… mislim, da bo najbolje, če najprej poslušamo pesem Voda, predstavnikov Madžarske Elitse TODOROVE & Stoyana YANKOULOVA…

YouTube slika preogleda

in

YouTube slika preogleda

Ne vem, mogoče sem nagnjen k nekim ˝teorijam zarote˝´ , vendar glede na izkušnje na področju organizacije glasbenih prireditev elektronskega formata, lahko trdim, da to ni bilo pošteno.

Gre za pesem formata progressive trance in je najbolj tipičen primer eletronike na evroviziji. Vendar glede na visoko kvaliteto izvedbe samega eventa močno dvomim, da je šlo za napako ˝tehnikov˝ in da je sama pesem izpadla čisto drugače kot je bila zastavljena. Enostavno ne verjamem da je bila napaka, oz. da ozvočenje ni dopuščalo pravilne slike… Glede na dejstvo, da je pesem dobila toliko glasov in pristala na 5. mestu, imam občutek, da nekdo ni želel, da bi pesem prišla višje. Čeprav lahko rečem, da je že peto mesto že prava mala revolucija za elektronsko glasbo, mislim, da bi s pravo izvedbo lahko prišla še veliko višje… Ok, to da je bass linija ˝ukradena˝ iz pesmi Twilight Zone – 2 Unlimited je irelevanten podatek… :D

Zame je to dejanje zažgana hladna predjed v evrovizijski kuhinji… Pav tako močno dvomim v resničnost glasov in zmago Srbije, ne glede na kvalitetno in izredno dobro izvedeno pesem Marije Šerifović. Zakaj? Ker je bila pesem zapeta v jeziku, ki ga večina ni razumela, a ni bila toliko ˝posebna˝, kaj šele, da bi bila POP trendovska…

Zmaga te pesmi, če bi bila dejanska, bi pomenila to, da se vsi umi, ki se ukvarjajo s popom motijo in da ustvarjajo in prodajajo napačno glasbo, kar pa vsi vemo, da temu ni tako… Niti dejstvo, da je Vladimir Graić tudi dobitnik različnih prvovrstnih glasbenih nagrad v Srbiji in da sodeluje z veliko ustvarjalci srbskega popa in narodne glasbe in da je pesem izredno podobna Cecinim izdelkom, ne odgrinja neke slike, ki se skriva v ozadju…

Naša predstavnica je končala na 15. mestu… Je to dobro ali slabo? Sam bom rekel, primerno. Ne mislim, da je primerno glede na ostale uvrščene, vendar sam jo ne bi uvrstil višje. Ker ni bila nič posebnega, ni izstopala, ni navdušila, pač pesem za evrosong… Ampak se vsaj nismo sramotili. Ker je Alenka dobro opravila svoje delo, kakršno koli to že bilo. A o tem sem že pisal… V glavnem, bravo Alenka…

No glede na to, da sem želel poudariti, da se v kuhinji žge, naj še malo podprem to misel še z eno teorijo, katero smo dobili včeraj pri glasovanju. Glede na to, da sem poslal testno poslal 5 glasov za isto izvajalko in sem vsakič dobil enako povratno informacijo ( Vaš glas je bil oddan, se zahvaljujemo – ali nekaj v tem smislu, se ne spomnim najbolj), sem se vprašal, kako je to mogoče in seveda takoj podvomil v legitimnost in samo izvedbo. Se pravi, če so se šteli vsi moji glasovi, potem bi eventuelno lahko z nekim softwareom za pošiljanje SMSov, poslal neomejeno količino glasov in s tem nekako ˝shekal˝ celotno prireditev… Ne vem, kot pravim o tem razmišljam, nisem siguren ali so bili vsi glasovi šteti vendar smrdi pa vseeno…

In kot zaključek moram izpostaviti najbolj očigleden del ˝režije v kuhinji˝ in to je pesem Push The Button, izvajalcev TEAPACKS, ki so prišli iz Izraela. Edina močno obarvana politična pesem, po mojem okusu ena najbolj kvalitetnih skladb (izredna mešanica britpopa, pop punka, rocka in ska-ja, odpeta v več jezikih- ps. če kdo pozna vse, bi rad to informacijo :D …), se ni uvrstila v finale verjetno ravno zaradi tega, ker je želela nekaj povedati. Teapacks so izredno priljubljena izraelska skupina, ki prodaja svoje plošče tudi v 300.000 izvodih in so dobitniki “Band of the Year”. Se pravi ni mogla izpasti zaradi svoje ˝nepopularnosti˝ ampak zaradi nečesa dejansko preveč očitnega… No jaz jih bom tukaj ˝ovekovečil in obelodanil˝, da ne bi njihov namen in boj tako očitno izpadel donkihotovski, ker si tega ne zaslužijo. Zaslužijo si vse pohvale in čast, da so uporabili svoje zmožnosti in medij za nekaj več, kot je zgolj neka popularnost.

YouTube slika preogleda

No to so nekakšni ˝prvi˝ vtisi o tem največjem svetovnem glasbenem dogodku, ki si dejansko (po prikazanem), zasluži ta naziv. V kolikor mi na misel pride še kaj drugega, pa seveda sledi nadaljevanje…

  • Share/Bookmark

14 odgovorov na “Kako veš, da se v kuhinji nekaj žge ali Evrovizija 2007”

  1. 1 Radvanjec Radvanjec
    20:21 - 13.05.2007

    Bravo, ded! Glede Teapacksov pa se strinjam v celoti.

  2. 2 aljaz
    20:48 - 13.05.2007

    ja glej… mojca mavec komentira države, ki nastopajo in ene glasbe, ki jo bodo izvajale. Zato pa se predstavljajo, da jih slišimo. Mojca pa pokometira zadnje uspehe držav in take svari. Je pa res evrovizija ena velka kuhna in tud letos vsi hvaljo pesem, ki je zmagala s profesionalnega vidika je pa to le še ena zvezda enodnevnica.

  3. 3 Človek Človek
    21:06 - 13.05.2007

    @aljaž, ja ok, če je mojca bila s tem namenov postavljena (predvidevam, da si siguren), zakaj potem niso dodali še nekoga, ki bi pokrival tudi ta aspekt? Tudi glede opisov držav ima Mojca lasten pogled na stvari in pozna oz. pokriva en del, ki je njej blizu in všeč… Meni osebno je njeno poznavanje držav dejansko nepomembno… Ampka o okusih se ne razpravlja, se strinjam… Ampak če že nekaj delamo,pismo, zahtevam, dejansko zahtevam, ker imam to pravico, glede na to, da plačujem RTV (koliko niti ni pomembno), da se potrudijo zadovoljiti čim več okusov. In rešitev bi lahko bila enostavna in poceni. Dva komentatorja ni nesmiselno dejanje, je kvečjemu edino logično, več glav več ve… Resno ne najdem izgovora za programske vodje v tem primeru…

  4. 4 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    21:25 - 13.05.2007

    pa ti se na muzko bolj spoznaš kot Mavčeva :mrgreen:

    Sicer pa se strinjam s tvojimi ugotovitvami, razen tam pri elektronski glasbi ne morem komentirati, se ne spoznam najbolj… Kuhna pa Evrovizija je, to več ali manj vedo vsi. Kako je lahko Srbija zmagala? Pomisli na število “izseljencev” iz bivše juge, ki so povsod po svetu… podobno velja za Turke.

    pevec izraelcev zgleda kot Luka Koper, btw :)

    p.s. – pohvala za sestavek, ti se vsake zadeve lotiš tako izčrpno…

  5. 5 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    21:27 - 13.05.2007

    aja, še to… tudi jaz sem dobil vtis, da Molitva ne bo nikoli postala hit takih razsežnosti, kot je bil Ruslanin Wilt Tanze al kaj je že bil, ali pa celo Joksimovičevo Lane Moje, pa tudi Lordiji se mi zdi da niso dosegli nekega blaznega uspeha… Če bi se šlo za izbiranje komada, ki je res najbližje množicam in bi imel potencial postati veliki, ma kaj veliki, ogromen (glede na to, da gre za celo Evropo) hit, bi zmagal kdo drug. Ampak pri Evroviziji se pač ne gre za to.

  6. 6 Človek Človek
    21:35 - 13.05.2007

    Hehe Fetalij, seveda vsi vemo, da je kuhinja, zato sem se potrudil z argumenti, ki so očitni in dejansko dokazljivi… :D Število glasov pač ne moremo dokazati… Ali pač? KAr se pa teorije o izseljencih tiče, pa ne bi dajal roke v ogenj, ker menim, da nas je bilo veliko, ki smo glasovali, tako, da težko sklepamo, da jih je dejansko več, kot vseh ostalih… Molitva pa bo postala hit, to kar verjemi, ker jo bodo radijske postaje pograbile in vrtele že z vidika zmage, ker pa je izredno dobro narejen pop komad, pa bo postal hit. Lordi niso bili toliko popularni, ker je bila specifična zvrst (pop hard rock) in s tega vidika, je imel manj prvržencev kot neka lepa vokalna pesem, tipa Joksimović & CO…. NA musko se pa malce bolj spoznam kot na hemeroide, to pa priznam :mrgreen:

  7. 7 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    21:37 - 13.05.2007

    Molitva za moje pojme nima potenciala postati nek velik hit. Preveč tak počasen komad, neenergičen, ljudje pa seveda bolj ljubimo igrive, poskočne pesmi kot balade… Nekaj časa jo bodo radijske postaje vrtele, kot si rekel, zaradi vidika zmage, nato pa mislim da se ljudi ne bo prijela in forsiranje ne bo imelo smisla.

    Tudi sam se ne spoznam na hemeroide, nekaj malega pa mislim da vem o načinu razmišljanja ljudi :D

  8. 8 Štefan Štefan
    21:37 - 13.05.2007

    Jaz sem se pa ene posrečene v zvezi z evrovizijo spomnil http://stefan.blog.siol.net/2007/05/13/evrovizija-s-hudomusnega-vidika/

  9. 9 Človek Človek
    21:48 - 13.05.2007

    @Štefan sem prebral ja, pa pokomentiral tudi… :D @Fetalij… a greva stavit, da se bo Marija uveljavila :D Seveda se strinjam, da ni komad za radio Salomon, vendar je pa idealen za Val 202 ;) V naslednjem prispevku, ki ga planiram o evroviziji bom naštel pesmi, v katerih osebno vidim komercialni potencial in profile, katerim je namenjen, pa se bova tam bodla :D

  10. 10 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    21:54 - 13.05.2007

    jaooo, s tabo se ne bom bodel :D lahko pa te spet parodiram :mrgreen:

    enivej, toliko v analize se mi pa ne da spuščat, me evrosong ne zanima toliko. pa brez zamere, ampak moral si boš najti drugega sparing partnerja :D

  11. 11 Človek Človek
    22:01 - 13.05.2007

    ti kr parodirej, da ne boš potem marodiral :D (hec more bit) … a potem se ne bova bodla? :( ma ne, saj veš blog se pač piše in komentarji so pač dobrodošli, tako da, kakor ti seveda paše :)

  12. 12 Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew
    22:04 - 13.05.2007

    marodiral… ko bi vedel kaj je to, da bi se lahko bal tega… :D

    no, ko boš napisal prispevek o teh potencialnih hitih, bom seveda vrgel še svojih par centov, kot vedno… razen za zadnjih nekaj objav, ko sem izostal od vsega blogerskega dogajanja, plus tvoji prispevki so res obsežni, mater :D tistega dokumentarca o manikira…erm, manipuliranju množic še vedno nisem pogledal. ampak kar je na disku, bo pogledano. jebemumast da bo :)

  13. 13 Človek Človek
    22:23 - 13.05.2007

    ne veš kaj je marodiral? bpš že zvedel :D ja tisto tadevo si pa le poglej jebemumast :D moji prispevki obsežni? hmmm, se pravi komercialno nezanimivi… hm, neki bo treba ukrent… mogoče jih bom podaljšal :D

  14. 14 aljaz
    06:50 - 14.05.2007

    ja to maš prov da bi lahko dal dva komentatorja samo saj veš televizija ´´špara´´ in jih ne zanima prav dosti o našem okusu.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !